۲۵ مسجد کرمانشاه میزبان معتکفین

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه گفت : ۲۵ مسجد استان در ایام‌البیض ماه رجب آماده میزبانی از معتکفین است.

عباس سروری، رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه در خصوص محل‌های ثبت‌نام اعتکاف، گفت : قبل از انقلاب در کشور تنها یک مراسم اعتکاف برگزار می‌شد، ولی امروز در بیش از ۵ هزار مسجد در سرتاسر کشور و ۶۰ کشور جهان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مراسم اعتکاف از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته این مراسم معنوی مورد استقبال مردم و به خصوص جوانان قرار گرفته و امسال هم با تأکید حجت‌الاسلام غفوری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گسترش مراسم اعتکاف در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه تصریح کرد: ثبت‌نام به دو صورت حضوری در پایگاه‌های ویژه‌ای در مساجد جامع و سایر مساجد و غیرحضوری (ثبت‌نام اینترنتی) از روز جمعه ۲۲ دی‌ماه آغاز و تا ۲۹ هیمن ماه هم ادامه دارد و در صورت استقبال تمدید نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ مسجد استان کرمانشاه میزبان معتکفین خواهد بود، تصریح کرد: ۱۱ مسجد از این تعداد در شهرستان کرمانشاه و ۱۴ مسجد هم در دیگر شهرستان‌های استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آماده شده است. 

در توضیح محل‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهر کرمانشاه، افزود: مسجد جامع، چهارمین شهید محراب کرمانشاه ویژه خواهران، مسجد حاج شهبازخان و مسجد النبی برای برادران، مسجد عمادلدوله و آل‌آقا برای نوجوانان و دانش‌آموزان، برای زندانیان در زندان مرکزی (دیزل‌آباد) و دانشگاه رازی هم برای دانشگاهیان و در شهر‌های مختلف هم برگزاری مراسم به صورت ویژه در مساجد جامع پیش‌بینی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.