مرمت ٨٠٠ بنای تاریخی کشور به صندوق احیاء واگذار شده است

مدیر عامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: از مجموع ٨٠٠ بنای تاریخی کشور که ساماندهی آن‌ها به این صندوق واگذار شده، تعداد ٢٢ بنای آن مربوط به استان کردستان است.

شهاب طلایی شکری در سفر به کردستان و بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی این استان اظهار کرد: در کشور ۳۴ هزار بنای تاریخی وجود دارد که از این تعداد حدود ۴ هزار بنا تحت مالکیت بخش دولتی و ۳۰ هزار بنا هم تحت مالکیت بخش خصوصی هستند. 

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور افزود: از مجموع ٨٠٠ بنای تاریخی کشور که ساماندهی آن‌ها به این صندوق واگذار شده، تعداد ٢٢ بنای آن مربوط به استان کردستان است.

وی سقف واگذاری بنا‌های تاریخی به سرمایه‌گذار را ٥٩ سال عنوان کرد و گفت: این صندوق به‌نمایندگی از وزارتخانه برای احیا، مرمت و بهره‌برداری از ابنیه‌های تاریخی از سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه حمایت می‌کند.

طلائی شکری هدف از واگذاری بنا‌های تاریخی را مرمت و نگهداری بهینه از اماکن تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بیان کرد و یادآور شد: استان کردستان دارای بنا‌های تاریخی فراوانی است که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.