پاپ فرانسیس: جنگ جنایت علیه بشریت است

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی امروز خود درحالی که درخواست صلح در اوکراین و خاورمیانه را تکرار کرد، جنگ را جنایت علیه بشریت خواند.

پاپ فرانسیس پس از مراسم دعای «آنجلوس» گفت: این را فراموش نکنیم که مردم و جهان به صلح نیاز دارند.

وی که تاکنون بارها خواستار صلح در اوکراین و غزه شده، از مردم خواست کسانی که به دلیل «جنگ ظالمانه» در چندین نقطه از جهان رنج می‌برند را فراموش نکنند.

رهبر بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر کاتولیک‌ جهان در این آیین، افزود: بیایید دعا کنیم کسانی که در این درگیری‌ها قدرت دارند به این واقعیت فکر کنند که جنگ راه حل آنها نیست؛ به دلیل آنکه باعث مرگ غیرنظامیان می‌شود و شهرها و زیرساخت‌ها را ویران می‌کند.

 سازمان مستقل حقوق بشر اروپا - مدیترانه امروز (یکشنبه) طی گزارشی در یکصدمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد که ۱۰۰ هزار فلسطینی در جنایت نسل‌کشی در این منطقه شهید، زخمی و یا مفقود شده‌اند.

این سازمان حقوق بشری افزود: ۹۲ درصد از قربانیان جنگ غزه از شهروندان و غیرنظامیان هستند که در میان آنها ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک بی گناه، ۶ هزار و ۴۷۱ زن، ۲۹۵ نفر از کادر درمان، ۴۱ نفر از عوامل دفاع مدنی و ۱۱۳ روزنامه نگار گزارش شده است.

در حالی از عملیات طوفان‌الاقصی و آغاز جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه یکصد روز می‌گذرد که تل‌آویو تاکنون به جز نسل‌کشی به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و در مقابل، هزینه‌ ۶۰ میلیارد دلاری، فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، موج خودکشی، مهاجرت معکوس و غیره بر این رژیم تحمیل شده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار