صادرات ۶۴۰ هزار تن کالا از گمرک استان قزوین

مدیر کل گمرک قزوین گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۶۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است.

سعید نادری مدیر کل گمرک قزوین گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۶۴۰ هزار تن به ارزش ۴۲۱میلیون دلار صادر شده است که مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در ۹ ماهه سال جدید بیش از ۲۳هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال می‌باشد.

نادری افزود: اداره کل گمرک قزوین در ۹ ماهه امسال رشد ۴۷ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است.

مدیرکل گمرک قزوین در خصوص عمده کشور‌های مقصد صادرات گفت: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۵، پاکستان ۱۱، ترکیه ۱۰ و روسیه با ۷ درصد از عمده کشور‌های مقصد صادرات هستند.

وی در رابطه با عمده اقلام صادراتی افزود: از ابتدای سال جدید تا پایان آذر جاری عمده اقلام صادراتی در گمرک قزوین روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلر‌های سردخانه دار بوده است.

مدیرکل گمرک قزوین به رشد ۴۶درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و گفت: میزان واردات از ابتدای سال جدید تاکنون برابر ۱۵۸هزار تن به ارزش ۹۴۳ میلیون دلار است که این آمار بیانگر رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌های وارداتی در مدت ۹ ماهه امسال، قطعات منفصله، کمپرسور کولرخودرو، دستگاه‌های مکانیکی، اجزا و قطعات تریلر‌ها و سایر پلی اتر‌ها بوده است.

مدیرکل گمرک قزوین گفت: امارات با ۴۴درصد، چین ۳۲، ترکیه ۱۱، آلمان و ایتالیا با ۲ درصد از عمده کشور‌های مبدا واردات به گمرک قزوین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.