اختصاص ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ و بند ۳ و ۴ این تسهیلات برای سال‌جاری معادل ۳۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافت.

محمد کاظم منزوی گفت: از این میزان تسهیلات ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مربوط به منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ است که ۱۱ دستگاه اجرایی سهمیه دارند و قسمت عمده‌ای از این تسهیلات تاکنون به بانک‌ها معرفی شده است.

وی گفت: با اشاره به ابلاغ دیرهنگام این ردیف از تسهیلات، انتظار می‌رود با توجه به تاکید استاندار پرداخت این ردیف از تسهیلات تا پایان سال با سرعت بیشتری در استان انجام شود.

منزوی ادامه داد: سهم چهارمحال و بختیاری از جزء ۳ تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳ هزار میلیارد ریال است که سهمیه‌های شهرستانی مشخص و معرفی‌ها کم و بیش انجام شده است.


بیشتر بخوانید


به گفته منزوی، با توجه به فرصت محدود جذب جزء ۳ تسهیلات تبصره ۱۸ انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی سهمیه پرداختی را سریع به بانک‌ها اعلام کنند تا بانک‌ها فرصت پرداخت داشته باشند.

وی یادآور شد: همچنین سهم چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات جزء ۴ تبصره ۱۸معادل ۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال است که به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

منزوی با اشاره به اقبال بیشتر مردم از تسهیلات جزء۴ تبصره ۱۸ گفت: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که با اقبال بیشتری از سوی مردم روبرو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزون براین تسهیلات دیگری نیز از جمله نهضت ملی مسکن، خشکسالی، سیل، ودیعه مسکن، فرزندآوری، ازدواج، بیماران صعب العلاج و سایر موارد نیز وجود دارد که هر یک به صورت جداگانه از ردیف تسهیلاتی مشخص برخوردار و در نشست شورای بانک‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: تعیین ردیف اعتباری برای موارد مطرح شده موجب رضایت‌مندی، رفاه و آسایش مردم می‌شود.

منزوی ادامه داد: امروز با همت دولت سیزدهم بسیاری از مواردی که موضوع آن‌ها اشتغال نیست نیز از ردیف تسهیلاتی برخوردار هستند و ماهانه در نشست شورای بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد کاری که در گذشته نبوده و امروز موجب رضایت‌مندی مردم شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار