افتتاح واحد‌های جدید نیروگاه طرشت برای پیک تابستان ۱۴۰۳

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، ۶ واحد جدید نیروگاهی تا قبل از پیک تابستان سال آینده در نیروگاه قدیمی طرشت وارد مدار می‌شوند.

محمد رمضانی معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه طرشت با برخورداری از چهار واحد بخار آلستوم با ظرفیت اسمی ۵۰ مگاوات و سیستم خنک‌کن برج‌ تر در دهه ۳۰ شمسی برای تامین برق تهران در  احداث شده است.

او ادامه داد: با توجه به قدمت بالا، راندمان پایین واحد های بخار قدیمی که حدود ۲۰ درصد است و همینطور حجم بالای آب مصرفی که بالغ بر ۳ هزار مترمکعب در روز است، جایگزینی ۱۴ واحد موتور گازسوز با ظرفیت اسمی هر واحد ۴.۳ مگاوات با راندمان ۴۵ درصد و بازنشسته کردن واحد‌های فعلی در دستور کار شرکت برق حرارتی قرار گرفته است.

رمضانی با اشاره به اینکه ظرفیت واحد‌های جدید مجموعا بیش از ۶۰ مگاوات خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۶ واحد جدید این نیروگاه تا قبل از پیک تابستان سال آینده به مرور وارد مدار خواهند شد.

رمضانی با بیان اینکه ایستگاه گاز و ترانس‌ها وارد سایت پروژه شده و عملیات ساختمانی در حال انجام است، ادامه داد: پس از عبور از پیک تابستان سال آینده، عملیات مربوط به جانمایی و نصب هشت واحد جدید این نیروگاه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او بازنشسته کردن نیروگاه‌های قدیمی و نوسازی واحد‌های تولید برق حرارتی را یکی از اهداف شرکت برق حرارتی دانست و گفت: اجرای این مهم یک گام اثربخش در راستای جمع‌آوری واحد‌های قدیمی و انجام نوسازی در نیروگاه‌های فرسوده کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار