زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکایی‌ها می‌دانند گسترش جنگ به ضرر آن‌ها خواهد بود

کارشناس منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در منطقه هیچگاه در برابر تهدید و فشار تسلیم نمی‌شوند و هر اقدامی را با تدبیر پاسخ می‌دهند.

اصغر زارعی، کارشناس منطقه در ارتباط با حمله آمریکا و انگلیس به یمن اظهار کرد:  بعد از انجام این حملات مقامات آمریکا و صهیونیست‌ها اعلام کردند که حملات پایان یافته و درخواست خویشتن داری و پیشگیری از گسترش جنگ را در دستور کار داشتند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌دانند که هرگونه گسترش دامنه جنگ می‌تواند تهدیدات و خسارات بسیار سنگینی را برای اقتصاد جهانی و دولت‌های غربی داشته باشد و آن‌ها بیش از هر کس در این ماجرا ضرر خواهند کرد.

زارعی گفت:  در طول این بیش از ۱۰۰ روز که از جنگ در غزه می‌گذرد پایگاه‌ها و مراکز نظامی آمریکایی‌ها در سوریه و عراق  و آسیای غربی و مورد هدف واقع شده است و امروز هم پایگاه‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها در شمال و شرق آفریقا و بسیاری از کشور‌ها می‌تواند در تیررس موشک‌هایی باشد که مقاومت می‌تواند از هر نقطه‌ای به سمت این مراکز حیاتی آمریکا و متحدینش در منطقه، چه در بحرین و یا عربستان و نقاط مختلف شلیک کند و مورد هدف قرار دهد.

وی درباره تنش احتمالی ایران و آمریکا در این موضوع افزود: جمهوری اسلامی ایران هم در همان روز اقدام به توقیف کشتی کرد که در اردیبهشت محموله نفتی ما را توقیف کرده بود. این کشتی بلافاصله  با شناسایی  و پس از حضور در خلیج فارس و در آب‌های دریای عمان به وسیله نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  توقیف شد و به سواحل ایران هدایت شد و اکنون محموله نفتی آن توقیف می‌شود و حتی کشتی نیز مصادره می‌شود.

وی افزود: این اقدام نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در منطقه هیچگاه در برابر این تهدیدات و فشار‌ها تسلیم نمی‌شوند و هر اقدامی را با اقدامی مناسب  و با تدبیر و درایت لازم پاسخ می‌دهند؛ لذا اگر آن‌ها بخواهند کشور‌های دیگر را درگیر جبهه جنگ کنند بازنده اصلی خود آن‌ها هستند.

وی افزود: تا به امروز مقاومت چه در لبنان و یا در سوریه و یا عراق سعی کردند که به نوعی با اقدامات خود رژیم صهیونیستی و حامیانش را وادار کنند که دست از کشتار و جنایت در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین بردارند و باعث به رسمیت شناساندن حقوق مردم فلسطین شوند و شرایط را برای برگزاری یک همه پرسی و ایجاد دولت مستقل فلسطینی در سرزمین‌های خودشان به عنوان یک هدف تبیین شده فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار