ثبت چهار اثر تاریخی همدان در فهرست آثار ملی

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: چهار اثر تاریخی دیگر این استان به ثبت ملی رسید.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در جلسه شورای عالی ملی ثبت آثار تاریخی_فرهنگی منقول در وزارتخانه، چهار اثر تاریخی دیگر این استان به ثبت ملی رسید.

 حمیدرضا حیدری گفت: در راستای حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی استان و به پیشنهاد این اداره کل و موافقت دفتر ثبت وزارت میراث فرهنگی چهار اثر استان همدان در فهرست آثار منقول فرهنگی و تاریخی همدان به ثبت ملی رسید.

او افزود: ثبت پرونده‌های پیشنهادی آثار منقول سنگ حجاری شده حاشیه پله موزه هگمتانه شماره ۲ متعلق به دوره ایلخانی، سرستون سنگی کتیبه دار یونانی به دست آمده از شهرهمدان متعلق به دوره سلوکی، کتاب خطی شاهنامه فردوسی در ۲ مجلد متعلق به موزه آرامگاه بوعلی سینا مربوط به دوره قاجاریه و کتاب خطی حبیب السیر متعلق به موزه وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان مربوط به اواخر دوره تیموری در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی به تصویب رسید.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این موارد پس از طی تشریفات فرایند اداری با تایید معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ خواهد شد.

 استان همدان دارای یک هزار و ۸۳۰ اثر تاریخی و باستانی است که حدود یک هزار اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب ها: ثبت ملی ، آثار تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.