اختتامیه جشنواره صنایع دستی استان

اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی، هنر ماندگار ایرانی در مرحله استانی آذربایجان شرقی با تجلیل ازبرگزیدگان این بخش به کار خود پایان داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این مراسم با بیان اینکه دومین دوره این جشنواره دراستان با استقبال هنرمندان روبرو شد و ۳۲۲ اثر ارزشمند به دبیرخانه ارسال شد که از این بین ۱۸۷ اثر منتخب برای شرکت در بخش مسابقه راه یافتند و در نهایت ۳۵ اثر توسط داوران انتخاب شد.

حمزه زاده افزود: از این ۳۵ اثر در نهایت ۵ اثر برای ارسال به جشنواره ملی معرفی شدند و ۲ اثر دیگر هم بعنوان رشته‌های منسوخ و کم برخوردار انتخاب شدند که برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی کشور که از ۲۲ الی ۲۵بهمن در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

 وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی می‌تواند در بحث اقتصاد مقاومتی جامعه تاثیر گذار باشد گفت: در راستای رسالت خود اقداماتی اعم از برگزاری نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی با ۲۵ مورد در سطح استان برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز گفت: یکی از اثار ماندگار نسل‌ها و انسان‌ها صنایع و هنر‌های دستی جامعه است که از گذشتگان به ما رسیده است.

سرهنگ گل محمد زاده  افزود: اگر صنایع دستی ما فراموش شود خلاقیت و نوآوری‌های فردی جامعه نیز فراموش می‌شود امروز صنایع دستی اگر همراه با آموزش و توانمندسازی باشد قطعا تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند در بحث اشتغال و گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشترین جذب گردشگری از لحاظ صنایع دستی بوده است و امید است بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های برگزار شده با حمایت دستگاه‌های استان و توجه ویژه دولت باعث خلاقیت‌های جدیدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.