تأکید مقامات غربی بر غیرممکن بودن پیروزی آمریکا و انگلیس بر یمن

مقامات غربی تأکید کرده‌اند که پیروزی آمریکا و انگلیس بر یمن امری ناممکن است.

«دور بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران اوباما، در اظهاراتی خطاب به واشنگتن و لندن در مورد تجاوز نظامی این دو کشور به یمن گفت: «وقتی نتوانستید در ائتلافی که چند سال طول کشید (اشاره به تجاوزات غربی، سعودی و عربی به یمن که ۸ سال طول کشید) یمن را شکست دهید، در اتحاد شما که سال‌ها ادامه داشت، با این حملات هوایی به دنبال چه هستید و چه کار از دست شما بر می‌آید؟»

برخی از صاحب نظران و رسانه‌های غربی نیز با اشاره به تهدیدات انصارالله مبنی بر اینکه پس از این تجاوز تمام کشتی‌ها و ناو‌های آمریکا و انگلیس به اهداف مشروع برای آن‌ها تبدیل شده است، بر توانایی یمن در ضربه زدن به منافع استراتژیک آمریکا و انگلیس و منافع متحدان آن‌ها در منطقه مانند مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین که تنها ۱۴۰۰ کیلومتر با یمن فاصله دارد و نیز بمباران ایلات "اسرائیل" در ۲۰۰۰ کیلومتری یمن و تمامی ناو‌های آمریکایی و انگلیسی و کشور‌های ائتلاف جدید صرف نظر از ماهیت محموله آن‌ها تأکید کرده اند. 

دانیل دی پاتریس، تحلیلگر ارشد روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبون نوشت که دولت بایدن هنگام حمله به اهداف حوثی‌ها در یمن به خود جنایت کرده است و هر چه آمریکا از گزینه زور بیشتر استفاده کند، این احتمال بیشتر می‌شود که حوثی‌ها با حملات گسترده‌تر پاسخ دهند.

همانطور که یک مقام نظامی آمریکایی به وال استریت ژورنال (که نام خود را فاش نکرد) گفت: ما نمی‌توانیم یمن را شکست دهیم... ما پیش از این ناتوانی خود را در مقابله با انصارالله تجربه کرده ایم.

نیویورک تایمز نیز با اشاره به وضعیت بحرانی آمریکا و ابراز نگرانی از گسترش جنگ نوشت: این حملات بازدارنده نیست و بیم آن می‌رود که این حملات منجر به ادامه درگیری بین نیرو‌های یمنی و نیروی دریایی آمریکا شود.

وب سایت انگلیسی دیلی میل هم گزارش داد: غرب بهای سنگینی خواهد پرداخت.

آژانس آمریکایی بلومبرگ نیز حمله آمریکا و انگلیس به یمن را یک «قمار بزرگ» توصیف کرده و گزارش داده است که «مقابله با انصارالله و جلوگیری از حمله به کشتی‌ها کار آسانی نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سرباز اسلام
۲۱:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اینده نزدیک پیروزی حق بر باطل را نوید می دهد
Ukraine
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
افغانستان به دریا راه نداشت اون بلا رو سرشون آورده بود یمن که جای خود داره
آخرین اخبار