برگزاری جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری نهمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در شهرستان آبدانان خبر داد.

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب اظهار داشت: این آیین روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در روستای پشت قلعه آبدانان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود. بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: برای شرکت در این جشنواره، روستا‌ها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.
 
هوشمند با بیان اینکه روستای پشت قلعه آبدانان به‌عنوان یکی از روستا‌های برگزیده نهمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در کشور معرفی شده است، تصریح کرد: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، امور کتابخانه‌ها، مدارس و سایر نهادی فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستا‌های دوستدار کتاب دارند.

برچسب ها: کتابخانه ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.