۱۰۹ اثر در جشنواره ملی «خانه روشن » داوری می‌شود

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «خانه روشن» گفت:‌ ۱۰۹ اثر در این جشنواره برای بررسی در مرحله داوری انتخاب شد.

علی زرگری دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه با بیان اینکه اختتامیه جشنواره  ملی « خانه روشن » ۲۷ دی ماه جاری در زنجان برگزار خواهد شد، گفت:‌ ۱۴۸ اثر در بخش های داستانی، مستند، پویانمایی و موشن گرافیک به این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مدت بازبینی آثار رسیده به این جشنواره به پایان رسیده است، یادآور شد: از مجموع آثار رسیده به این جشنواره ۳۸ فیلم در بخش داستانی، ۳۵ فیلم در بخش مستند و ۷۵ اثر نیز مربوط به بخش های پویانمایی و موشن گرافیکی است.

زرگری اظهار داشت: برگزاری این جشنواره موجب مشارکت مردم در امور مختلف و نمایش توانمندی فعالان عرصه هنر و رسانه در این رویداد و هم افزایی هر چه بیشتر در این حوزه می شود.

وی افزود:‌ برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهند شد و تلاش می شود از هنرمندان برگزیده در بخشهای مختلف نیز در مسیر تولید آثار برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف انرژی حمایت شود.

داور نخستین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن نیز با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در کشور برگزار می شود و آثار رسیده به آن به لحاظ کمی و کیفی مطلوب است، گفت:‌ این رویدادها می تواند در تولیدات هنری با کیفیت و افزایش مشارکتهای مردمی در جهت مصرف بهینه انرژی موثر باشد.

یحیی رحمتی افزود: تولیدات هنری فاخر در خصوص مدیریت مصرف موجب فرهنگسازی استفاده صحیح از انرژی خواهد شد که شاخص ها در داوری آثار رسیده به جشنواره نیز مورد توجه هیات داوران بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز با بیان اینکه رسانه ها تاثیرگذارترین عامل در فرهنگ سازی هستند، گفت:‌ مصرف بهینه انرژی موضوعی غیرقابل انکار بوده و امروزه هدر رفت منابع موجود در کشور نیز معضلی است که به نگاه و تدبیر جدی نیاز دارد و باید در این خصوص فرهنگسازی لازم انجام شود.

پیام جوادی با بیان اینکه امسال پنج جشنواره ملی با موضوع مدیریت مصرف برف از سوی شرکت توانیر برگزار می‌شود، افزود: یکی از این جشنواره ها با عنوان «خانه روشن» به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.