فعالیت ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: ۱۳۷ کارگاه ثابت شهری، ۴۰ کارگاه روستایی و ۴۵ کارگاه سیار شهری برای توسعه‌ی مهارت آموزی و رونق کسب و کار در استان فعال است.

معتمدی با اشاره به فعالیت ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان گفت:۴۰ هزار و ۱۱۴ نفر امسال از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای لرستان بهره مند شدند

وی گفت:سال گذشته ۳۴۰ آموزشگاه در استان فعال بود که نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و از این مجموع ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت:همچنین۳۰۰ کارگاه محیط واقعی کار نیز در استان فعال است و ۱۸ مرکز دولتی در این استان وجود دارد.

معتمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۲ مجوز راه اندازی آموزشگاه در استان صادر شده افزود: امسال نیز ۱۲۷ مجوز صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت:بیشترین متقاضی مهارت آموزی بخش دولتی در رشته‌های برق کار ساختمانی، سرویس کار خودرو، واژه پردازی ورد و در بخش آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های نازک دوزی، کاربر ICDL، آرایشگر و پیرایشگر زنانه بوده است.

معتمدی افزود: امسال از مجموع ۲۵ هزار و ۱۵۶ کارآموز سه هزار و ۲۷ نفر رهگیری شدند که این مهارت‌ها منجر به اشتغالزایی ۵۹۵ نفر معادل ۱۸ درصد شده است.

 تعداد اشتغال پایدار مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای استان لرستان ۷۶ نفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.