وزیر نیرو:

تامین آب شرب پایدار اضطراری تا ۲ ماه دیگر برای ۷۲۰ هزار نفر از مردم خوزستان

محرابیان گفت: با اجرای طرح آبرسانی فدک تلاش می‌شود تا ۲ ماه آینده، به صورت اضطراری، آب آشامیدنی پایدار برای ۷۲۰ هزار نفر از مردم خوزستان تامین شود.

علی‌اکبر محرابیان روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب حد فاصل سد کارون ۳ تا شهرستان ایذه موسوم به فدک (طرح جامع تامین آب شهر‌های شمال شرق خوزستان از سد کارون ۳) گفت: بزرگترین سد‌های بزرگ کشور و سد‌های بزرگ جهان در این استان در قالب ۶ سدبزرگ قرار دارند، اما مراحل تکمیل این پروژه‌ها و رساندن آب آشامیدنی و آب کشاورزی به مردم آن طور که لازم بوده، پیش نرفته است.

او به مشکلات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی استان خوزستان در سال ٩٩ و تابستان ١٤٠٠ اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم تامین مناسب آب برای اقصی نقاط استان خوزستان بود این درحالی است که مردم استان با وجود سد‌های بزرگ، از نعمت آب گوارا برخوردار نبودند و این آب در بخش کشاورزی به مزارع مردم نرسیده بود.

به گفته آقای محرابیان با یک اقدام جهادی و برنامه‌ریزی گسترده، این اقدام را برای تمام استان در دستور کار قرار دادیم؛ طرح آبرسانی غدیر که از سال‌ها پیش کلنگ زنی شده و بخش‌هایی از آن اجرا شده بود، آن‌گونه که لازم بود آب باکیفیت مناسب برای مردم تامین نکرده بود.

ویر نیرو ادامه داد: در یک اقدام گسترده و جهادی با فعالیت پیمانکاران و قرارگاه خاتم الانبیا و با مدیریت خوب مدیران استانی طی ١٠ ماه عملیات آبرسانی انجام و آب بسیار گوارا و با کیفیت دز به منازل حدود ٦٠ درصد مردم این استان رسید.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای طرح‌های آبرسانی در اقصی نقاط استان خوزستان یادآور شد: با مطالعات انجام شده ۶ طرح آبرسانی برای اقصی نقاط استان در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح‌ها با سرعت خوبی در دستور کار است.

او طرح فدک را یکی از بزرگترین، مهمترین و موثرترین طرح‌های آبرسانی کشور دانست و افزود: این طرح با اجرای ١٤ کیلومتری تونل به صورت یکپارچه و مستقیم بین سد کارون سه و شهرستان ایذه در منطقه شمال شرق استان خوزستان و برای تامین کامل آب این منطقه اجرا می‌شود.

وزیر نیرو گفت: انتقال آب از کارون ۳ به ایذه تاکنون با برگزاری ۵ نشست کارشناسی با حضور شخص بنده انجام شده است ضمن اینکه تلاش شده این عملیات اجرایی بدون تعرضی به مزارع مردم و زمین‌های کشاورزی و دیگر نقاط انجام شود.

او ادامه داد: طرح اضطراری آبرسانی برای ایذه و کل منطقه اجرا و حفر ٣٠ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته است؛ تاکنون عمده‌حفاری این طرح‌ها و چاه‌ها تمام و تجهیز و خطوط انتقال اجرا شده و نقطه پایانی کار اجرای یک مخزن بزرگ ٢٠ هزار متر مکعبی بود که قبل ازاین مراسم مخزن مورد بازدید قرار گرفت و این طرح در حال اجرا است.

محرابیان تاکید کرد: همه تلاش ما این است که تا ۲ ماه آینده بیشتر این طرح اضطراری را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و شاهد حل مشکل مردم به طور موقت باشیم تا در زمان باقی‌مانده طرح اصلی را هم هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

محرابیان افزود: از همکاران خواسته شده حماسه‌ای که در طرح غدیر آفریدند را بتوانیم در قالب اجرای این طرح تکرار کنیم و در منطقه مهم شمال شرق خوزستان به عنوان یک منطقه حاصلخیز در بخش کشاورزی برای بیش از ٧٢٠ هزار نفر آب آشامیدنی تامین شود.

او گفت: عملیات اجرایی این پروژه که مصوبه هیات دولت و سفر رییس جمهوری است امروز آغاز و اجرای این پروژه اشتغال قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

محرابیان با بیان اینکه مشکلات شهرستان ایذه مورد بررسی و مصوبات سفر ریاست جمهوری که نیاز به تقویت اعتبارات دارد را نیز پیگیری خواهیم کرد از حمایت‌های استاندار و معاونان، فرماندار و نمایندگان مجلس و امام جمعه استان در سرعت بخشیدن به پروژه‌های وزارت نیرو در استان خوزستان قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.