۳۹۹ راس دام قاچاق در مانه‌وسملقان خراسان‌شمالی کشف شد

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: ۳۹۹ راس دام سبک قاچاق در ۹ ماهه امسال با همکاری نیروی انتظامی شهرستان کشف شد که مقصد بیشتر آن استان‌های شمالی کشور گزارش شده است. 

محمدرضا سروناز گفت: افزایش قیمت دام سبب شده تا قاچاق دام در سال جاری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اخیرا خودروی حامل ۶۰ راس گوسفند در این شهرستان شناسایی شد که ۳۳ راس از این تعداد دام دارای مجوز و مابقی بدون مجوز در حال حمل بود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: این دام‌ها به مقصد شهر نوشهر در حال جابه جایی بود که متهم دستگیر و خودرو توقیف شد.

وی با اشاره به کشف داروی قاچاق در این شهرستان اظهار کرد: اخیرا ۵۷ قلم داروی قاچاق، غیرمجاز و تاریخ گذشته از یک خودروی شخصی کشف و ضبط و خودرو به پارکینگ منتقل شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان افزود: ارزش دارو‌های قاچاق و غیر مجاز حدود ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد و متهم برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی گفت: توصیه می‌شود دامداران از خرید و مصرف دارو و واکسن بدون تجویز دکتر دامپزشک خودداری کنند و هنگام خرید به تاریخ درج شده روی بسته بندی دارو و تاییدیه سازمان دامپزشکی دقت داشته باشند.

برچسب ها: قاچاق ، دام سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
برای اطلاع گوسفند خودش هست
با این کارها دامداری را هم نابود میکنین همه باید راهزنی کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امید
۲۰:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
این بند خدا گوسفند خرید و داره می بره شمال کشتار کن داره به کشورش کمک میکن و دولت دستگیرش کرد و میگه متهم دستگیر کردیم ماشین ش هم توقیف کردیم افتخار هم میکنید تیتر زدین دام قاچاق. آقا اون دام قاچاق نیست بند خدا اون 60راس نمیدونمید وام گرفته با هزار بدبختی خرید دزدی که نکرد خرید و در میبره شمال کشتار کن داره کار میکنه