حمایت سازمان همکاری اسلامی و الازهر از محاکمه بین‌المللی اشغالگران

دانشگاه الازهر مصر و سازمان همکاری اسلامی از کیفرخواست ارائه شده توسط آفریقای جنوبی به دادگاه بین‌المللی لاهه علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشگاه الازهر مصر و سازمان همکاری اسلامی از کیفرخواست ارائه شده از سوی کشور آفریقای جنوبی به دادگاه بین المللی لاهه علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین حمایت کردند.

این سازمان بین المللی با انتشار بیانیه‌ای برگزاری اولین جلسه استماع اتهامات رژیم صهیونیستی در خصوص عدم پایبندی این رژیم به توافق‌های منع نسل کشی و مجازات دسته جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را مورد تمجید قرار داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: امیدواریم این دادگاه تدابیر لازم و فوری را برای متوقف کردن نسل کشی ارتکابی توسط نظامیان اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کند.

در همین راستا دانشگاه الازهر مصر نیز حمایت کامل خود را از این کیفرخواست آفریقای جنوبی اعلام و تاکید کرد: این اقدام حاکی از اراده جهان آزاد و ضمیر زنده انسانی است که با صحنه‌های قتل، ویرانی و خونریزی بی‌گناهان و کشتار‌های انجام شده توسط اشغالگران اسرائیلی علیه مردم بی دفاع فلسطین در برابر دیدگاه و سکوت جهانی مخالفت می‌کند.

الازهر ضمن تشکر از کمیته حقوقی دادگاه بین المللی لاهه که ریاست آن در اختیار مشاور حقوقی کشور آفریقای جنوبی قرار دارد، افزود: از تمام کشور‌هایی که حمایت خود را از این اقدام آفریقای جنوبی اعلام، کشور‌های دیگر را به مشارکت در این امر دعوت و مواضعی قدرتمند برای توقف این خونریزی اتخاذ کردند، تشکر می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: باید اقدامات بیشتری برای فشار بین المللی انجام شود تا در نهایت این جنایات گسترده در نوار غزه متوقف شده و حق مردم فلسطین به آن‌ها بازگردانده شود.

جلسه استماع دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار جمعی در غزه پنجشنبه برگزار شد. جلسه نخست دادگاه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید و مهلت داده شده به قضات دادگاه بین‌المللی لاهه بین سه تا ۶ هفته است.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی به تکاپو افتاده و مدعی شد که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

اتحادیه عرب و همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین‌الملل بر حمایت کامل خود از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار