چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین برگزار شد.

آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز ۲۱ دی ماه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی در سینما فلسطین برگزار شد.

قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط محمد هادی نریمانی فرزند ۱۲ ساله شهید مدافع حرم محمود نریمانی خوانده شد.

سعید خورشیدی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار ضمن یادآوری از حاج نادر طالب زاده گفت: صاحبان اصلی جشنواره خانواده شهدا هستند. حوزه رسانه یکی از حوزه‌هایی است که نیازمند حضور آحاد مردم است. اگر امروز معتقدیم که با جنگ‌های مختلف مواجه هستیم مقابله با این جنگ‌ها نیازمند این هستند که آحاد مردم در تولید و مصرف فرهنگی حضور داشته باشند و جشنواره عمار تلاش کرده است که برای چنین مواردی حاضر باشد. 

وی ادامه داد: جشنواره عمار تلاش کرد تا عموم مردم بتوانند با زبان خود آثار خود را ارائه کنند و این آثار در حوزه نمایش اکران شود و به دست مردم برسد.

خورشیدی افزود: سال‌هاست که جریان غرب زده در کشور ما تلاش کرده است تا با پیچیدگی‌های مختلف، مردم و بچه‌های انقلابی را بترساند، اما جشنواره عمار جسارت می‌دهد که افراد در برابر این راهبرد‌های دشمن سکوت نکنند و بتوانند راوی دغدغه‌ها و آرمان‌های ایران باشند. از شما می‌خواهم دعا کنید جشنواره عمار در این راه باقی بماند.

بخش فیلمنامه 

لوح افتخار این بخش به اثر جِیلُ الحاجز به نویسندگی حسین جعفری و اثر برادرگفته به نویسندگی نوید ظریف‌کریمی اهدا شد.

همچنین فانوس این بخش به اثر دریادار، بایَندُور به نویسندگی عبدالرحمن شلیلیان اهدا شد.

بخش نماهنگ

لوح افتخار این بخش به سید حسین میرعماد برای اثر ایراندخت، محمدجواد آشتیانی برای اثر جان به قربان محمد، نازنین پیرکاری برای اثر محیا رسید.

فانوس این بخش به جشن فرشته‌ها ۲ کاری از محمود احمدی رسید.

لطیفی: دعا کنید فیلم بد نسازم

در ادامه این مراسم از محمدحسین لطیفی کارگردان کشورمان برای فیلمنامه وفا با حضور خانواده شهید عمار بهمنی تجلیل شد.

محمد حسین لطیفی در ادامه این مراسم گفت: از اینکه در کوچه و خیابان مردم به من انرژی می‌دهند که لطیفی با این سنش هنوز جرئت می‌کند و فیلم می‌سازد خوشحالم. 

وی تاکید کرد: یکی از سخت‌ترین کار‌های این کشور کارگردانی است که جان می‌گیرد.

لطیفی ادامه داد: اگر ما حضور داریم به این تشویق‌ها و محبت‌های دوستان و به امید شفاعت شهیدان است. 

وی افزود: خیلی از فیلم‌هایم بوده که به دل نشسته است، اما وقتی خودم را مرور می‌کنم می بینم آنجایی که من کاملا دل دادم و انرژی‌ جز محمد حسین لطیفی و هیچ چیز جز خداوند متعال نیست. از تک تک شما درخواست می‌کنم که دعا کنید این بنده کار بد نسازد.

بخش برنامه تلویزیونی ترکیبی

لوح افتخار این بخش به اثر سیدخندان به تهیه کنندگی محمدحسین بزرگیِ‌راد و اثر هماهنگ به تهیه کنندگی سید محمدصادق حسینی اهدا شد.

همچنین فانوس این بخش به اثر محفل به تهیه کنندگی سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی و اثر نوسان به تهیه کنندگی قاسم عوض‌بیگی اهدا شد.

بخش گزارش خبری

لوح افتخار این بخش به اثر عکس خاص به تهیه‌کنندگی سمانه علی‌اکبری و اثر یک تیر و چند نشان به تهیه‌کنندگی فاطمه سلطانی اهدا شد.


جایزه ویژه دستکش ننه عصمت با حضور فاطمه صغری فلکیان ملقب به ننه عصمت در افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به محسن مقصودی اهدا شد.

سپس محسن مقصودی جایزه ویژه دستکش ننه عصمت را به روح بلند شهدای غزه تقدیم کرد.

در ادامه این مراسم سهیل اسعد، دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: زیبایی شناسی به ما این درس را می‌دهد که فکر انسان می‌تواند مانع دیدن بسیاری از زیبایی‌ها شود.

وی  ادامه داد: پیام من به دوستان عمار این است که اجازه ندهید زشتی یک دستبند زیبایی واقعیت‌ها را بپوشاند.  اگر ادگاردو هستید لطفاً دیگر دستبند نبندید.

بخش پویانمایی

سپس لوح افتخار این بخش به اثر تاریخچی؛جشن پوریم به تهیه کنندگی محمد  سیدجوادی اهدا شد.

همچنین فانوس این بخش به اثر رسوایی دیزنی به تهیه‌کنندگی الیاس  نجاتی ‌یزدی‌زاده رسید.

 بخش فیلم ما

لوح افتخار بخش فیلم ما به اثر سطل آب به کارگردانی حسین سبحانی و اثر مثبت یک به کارگردانی سهیلا کاظمیان به دلیل  نگاهی نو به مساله مادری و اهمیت بحث جمعیت رسید.

افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در دوره چهاردهم با اهدای هفت فانوس و جایزه ویژه دستکش ننه عصمت پایان یافت و آغاز اکران‌ فیلم‌ها، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های ویژه جشنواره از فردا جمعه ۲۲ الی ۲۸ دی ماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار