کاهش قدرت اعتباردهی، همکاری بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش می‌دهد

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بسیاری از افراد برای دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی مسکن با مشکل مواجه هستند و هنوز بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بسیاری از بانک ها مناسب نبوده و همین موضوع باعث شده که سازندگان برای ساخت مسکن اقدام چندانی نکرده و همین امر باعث کاهش تولید مسکن شده است. 

به گفته وی مسکن یکی از مهم ترین نیازهای خانواده‌ها به شمار می‌رود بنابراین باید در این شرایط تمامی برنامه‌ها صرف ساخت مسکن شود تا با افزایش میزان تولید، عرضه و تقاضای مسکن به تعادل برسد.

بیگی نژاد گفت: بسیاری از متقاضیان همچنان برای دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه باید همکاری لازم صورت گیرد.

لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران

او بیان کرد: دولت برای کنترل بازار مسکن اقدام به افزایش تسهیلات ودیعه مسکن تا ۲۰۰ میلیون تومان کرده که در این زمینه هم همچنان بانک‌ها همکاری نکرده و بسیاری از مستاجران برای دریافت این تسهیلات هم با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: دولت در حال حاضر باید برای ترغیب بیشتر بانک‌ها به حوزه ساخت مسکن، قدرت اعتباردهی و تسهیلات آن‌ها را افزایش داده و از سوی دیگر قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌های متخلف را کاهش دهد تا بازار مسکن به ثبات برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار