تفاهم‌نامه ویژه سلامت جامعه کارگری خراسان رضوی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز بهداشت خراسان رضوی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روز چهارشنبه طی مراسمی در راستای غربالگری و ارتقای سلامت جامعه کارگری منعقد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم با تاکید بر ارتقای سواد سلامت و پرهیز از خوددرمانی گفت: تفاهمنامه منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت یکسال در قالب پنج ماده، ۶ تبصره و ۹ بند مرتبط با سلامت کارگران صورت گرفته است.

محمد امین بابایی افزود: در این راستا تمام ظرفیت جامعه کارگری، کارفرمایی و اتاق تعاون استان خراسان رضوی این آمادگی را دارند که به منظور توسعه و تقویت سلامت جامعه کارگری و خانواده‌های آنان با مرکز بهداشت خراسان رضوی همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در این تفاهم‌نامه موضوعاتی همچون فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سواد سلامت، بهبود سبک زندگی کارکنان و فعالان جامعه کارگری، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های شغلی و عمومی کارگران، تعیین و اولویت‌بندی نیاز‌ها در زمینه آموزش سلامت و ارتقاء آن، تدوین محتوا‌های علمی و بسته‌های آموزشی کاربردی در محیط کار و پویش جامعه کارگری در غربالگری‌های دیابت و فشارخون تاکید شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: این نهاد در راستای اجرایی شدن این تفاهمنامه آمادگی دارد تا مکانی را در محل‌ها و محیط‌های کار استان، اداره کار مشهد و مجموعه‌های ورزشی جامعه کارگری برای انجام غربالگری‌های دیابت و فشارخون این قشر زحمتکش اختصاص دهد.

بابایی ادامه داد: این اداره کل علاوه بر حمایت از کودکان کار برای کودکان با مشکل سوء تغذیه نیز حمایت ۱۰ میلیون ریالی را به ازای هر کودک زیر ۶ سال در خانواده انجام می‌دهد که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این زمینه بیشترین کودک شناسایی شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باید از سنین کودکی روی آموزش رفتار‌های سالم به فرزندانمان کار کنیم تا در سنین بزرگسالی و زمان کار و فعالیت دچار مشکل نشوند، در این راستا تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب مورد تاکید است.

دکتر مجید جعفری‌نژاد افزود: یکی از اشتباهات رایج جامعه مصرف بالای نمک بوده که نتیجه آن منجر به افزایش سکته‌های قلبی و مغزی شده و متاسفانه باید گفت که حوادث سکته مغزی در ایران ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

وی با بیان اینکه سهم بهداشت و درمان در تامین سلامت جامعه تنها ۲۵ درصد است و مابقی آن به سایر نهاد‌ها و سبک زندگی مردم بر می‌گردد، بیان کرد: در قالب تفاهمنامه منعقد شده برای داشتن جامعه کارگری سالم و به دور از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر تلاش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.