دیدار مسئولان بندر انزلی با رئیس شورای خلیفه گری ارامنه

مسئولان بندر انزلی به مناسبت آغاز سال نو میلادی با رئیس شورای خلیفه گری ارامنه این شهرستان دیدار کردند.

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۴ ارامنه بندر انزلی با حضور در کلیسای مریم مقدس این شهرستان، سال نو مسیحی را آغاز کردند و حاضران با نیایش به درگاه خداوند، برای همه مردم جهان، صلح، سلامتی و آرامش آرزو کردند.

محمد پورخوش سعادت، فرماندار بندر انزلی به اتفاق احمد دنیامالی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در مراسم آیینی ارامنه ضمن دیدار با آنان، آغاز سال نو را تبریک گفتند. 
 
او در این دیدار با بیان اینکه حضرت عیسی (ع) از پیامبران بزرگ الهی و پیام‌آور دوستی و مودت میان مردمان است، گفت: قرآن کریم به مشترکات اهل کتاب اشاره کرده و مودت و دوستی بین مسلمانان و مسیحیان از گذشته در این کشور برقرار بوده است. 

کشیش سیمون ترهوسپیانس، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه هم در این دیدار گفت: مودت و دوستی بین مسلمانان و مسیحیان محکم و ناگسستنی است و جامعه ایرانی در سایه این پیوند یک ملت منسجم و یکپارچه است.

دیدار مسئولان بندر انزلی با رئیس شورای خلیفه گری ارامنه

او همچنین با تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار بزرگ ایران و ابراز تأسف و محکومیت حادثه تروریستی در کرمان افزود: به نمایندگی از شورای خلیفه گری ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، شهادت هموطنان کرمانی را به مقام معظم رهبری و خانواده شهدای این حادثه تسلیت می‌گویم و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل از خداوند طلب می‌کنم.

دیدار مسئولان بندر انزلی با رئیس شورای خلیفه گری ارامنه

بنای تاریخی کلیسای مریم مقدس در شهرستان بندر انزلی واقع در غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کلیسای مریم مقدس بندر انزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.