ردیابی تراکنش‌های بانکی قاچاقچیان موادمخدر/ ضربه به بنیان‌های مالی افزایش یافت

مدیرکل مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاق ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش ۴۹ درصدی ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر در سال گذشته خبر داد.

سیدحسین کیایی مدیرکل مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاق و پول‌شویی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: از زمان ورود آمریکایی‌ها تا زمان خروج آن‌ها از کشور افغانستان، تولید موادمخدر در آن کشور چند ده برابر شد و متأسفانه کشور ما در اثر این شرایط و همچنین تبعات و آثار منفی موادمخدر، آسیب‌هایی را متحمل شد به طوری که خانواده‌ها و نسل جوان کشور را تحت تأثیر قرار داد.

وی تأکید کرد: برای مقابله و مبارزه همه جانبه با موادمخدر باید بنیان‌های مالی و ارکان اقتصادی عوامل اصلی و عمده قاچاق را مورد هدف قرار داد که در همین رابطه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد افزایش ۴۹ درصدی میزان ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر بودیم.

مدیرکل مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاق و پول‌شویی ستاد اظهار کرد: ضرورت ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جلسات آسیب‌های اجتماعی کشور است و این امر با فرمان ایشان شتاب بیشتری گرفته است.

کیایی گفت: مسلماً ردیابی مداوم تراکنش‌های بانکی قاچاقچیان و برخورد با آن‌ها در مهار و کنترل قاچاق بسیار مؤثر است و نتیجه ردیابی و رصد تراکنش‌های مالی و بانکی، درآمد‌های کلان پول‌شویی را مشخص می‌کند و همین ردیابی‌ها نیز، منجر به کشف باند‌های بزرگ مواد مخدر و اموال زیادی شده است.

وی در پایان افزود: آنچه هم اکنون در دنیا انجام می‌شود، کنترل و نظارت بر تراکنش‌های مالی است. یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر نیز مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر است که تاکنون توفیقات و دستاورد‌های خوبی به دست آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.