دانش‌آموزانی که در مکتب حاج قاسم ارباً اربا شدند + تصاویر

شهدای دانش آموز انفجار تروریستی کرمان علی‌اکبر گونه و قاسم‌وار در مسلخ عاشقی کربلای گلزار شهدای کرمان ارباً اربا شدند تا جهان و جهانیان بدانند که فرزندان این آب و خاک از کودکی و در دامان مادر درس شهادت می‌آموزند.

در انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان تعداد زیادی از زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی به شهادت رسیدند، درست در همان روز تاریخی؛ در ۱۳ دی ماه انسان‌هایی از این زمین خاکی پرکشیدند که تعداد زیادی از آن‌ها دانش‌آموز بودند، شهدایی که نمادی از مظلومیت شهدای این انفجار تروریستی شدند و نشان دادند در مکتب حاج قاسم، دفاع از عقیده و آرمان‌های والای انسانی، دین و سن و سال نمی‌شناسد.

به تدریج لیست مصدومان و شهدای انفجار تروریستی کرمان بیرون می‌آمد و در میان شهدا نام تعداد زیادی کودک و دانش آموز به چشم می‌خورد؛ دانش آموزان و کودکانی که دست در دست مادر، پدر یا یکی از اعضای خانواده و دوستانشان در طریق الشهدا گام برمی‌داشتند، به درستی معلوم نیست که از زیارت مرقد حاج قاسم بر می‌گشتند یا هنوز شوق زیارت در دل داشتند، اما راه و هدف همه آن‌ها یکی بود.

حالا یک هفته است که دانش آموزان کرمانی پس از آن انفجار مهیب و خونبار به مدرسه می‌روند و این در حالی است که جای تعداد زیادی از همکلاسی‌هایشان در کلاس‌های درس خالی است؛ حالا یک هفته است که ۲۳ نفر از همکلاسی‌هایشان دیگر به مدرسه نمی‌آیند.

در عمق چشم دانش آموزان کرمانی این روز‌ها غمی بزرگ خانه کرده است و اگر خوب دقت کنی صدای غمشان را می‌شنوی «امتحانات مدرسه شروع شده و تو امروز هم نیامدی؛ صندلی‌ات در سر جلسه امتحان خالی است. مگر نمی‌دانستی که امروز امتحان داریم. کدام مسئله را حل کردی و برای کدام امتحان درس خواندی که حالا دیگر نیازی به حضور در مدرسه نداری؟

یکی می‌گفت تو در آزمونی بزرگ‌تر و آسمانی قبول و در خیل سربازان شهید سلیمانی پذیرفته شدی. معلمان، اما صندلی‌ات را گلباران کردند تا نشان دهند که تو نه تنها در امتحانات امسال که در امتحان زندگی قبول شده‌ای. خوش به حالت که امتحانت را خوب پس دادی و شاگرد اول کلاس درس مکتب حاج قاسم شدی.

از امروز تو دیگر در کلاس غایب نیستی که از همیشه حاضرتری؛ این تو بودی که زنگ عاشقی را نواختی و در کلاس درس شهادت آسمانی شدی. تو از این زمین خاکی پرگشودی و رفقایت را تنها گذاشتی.»

به راستی شهدای دانش آموز کرمان نشان دادند که شاگرد خوب مکتب حاج قاسم بودند و در مکتب عاشقی رسم الخط جانبازی و پرپر شدن را به خوبی آموختند. شهدای دانش آموز انفجار تروریستی کرمان علی‌اکبر گونه و قاسم‌وار در مسلخ عاشقی کربلای گلزار شهدای کرمان ارباً اربا شدند تا جهان و جهانیان بدانند که فرزندان این آب و خاک از کودکی و در دامان مادر درس شهادت می‌آموزند.

شهدای دهه هشتادی و نودی کرمان نشان دادند که حاج قاسم شدن را خوب یاد گرفته‌اند و به راستی همه آن‌ها یک قاسم سلیمانی بودند که در راه رسیدن به حاج قاسم و در طریق الشهدا آسمانی شدند.

شهدای دانش آموز انفجار تروریستی کرمان نشان دادند که نه در حرف که در عمل پیرو مکتب حاج قاسم بودند و تلاش دشمنان برای جدا کردن نسل جوان ما با آرمان‌های اسلام، انقلاب اسلامی و شهدا راه به جایی نخواهد برد. شهدای دانش آموز کرمان با خون خون به ایستادگی و استقامت فرزندان این آب و خاک در مسیر شهدا مُهر تایید زدند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۲:۵۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
مرگ بر کل تروریست‌های جنایتکاران ظالمین ستمگران جهان باد تروریستی که کودک بی دفاع بی گناه مظلومین را می کشند دین ندارند کافرند جایگاهشان در جهنم اسفل سافلین زباله دان تاریخ بشریت ملعونین کافرین خبیث است . التماس دعا و صلوات .
Italy
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۰ دی ۱۴۰۲
حالا فارسیشو بگید مام بفهمیم ما که عرب نیستیم مثل شما که راحت بفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
واقعاً دردناکه
برای دوستانشون هم دردناکه این واقعه
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۰ دی ۱۴۰۲
این افراد می‌توانستند شهید نشوند وسالیان سال زنده بمانند وبرا کشور شان مفید باشند زندگی کنند زیر سایه خانواده هایشان یا داماد شان کنند ویا عروس شان کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
یا حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۰ دی ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
روحشان شاد و دشمنان این ملت را خداوند نابود کند ، اما چرا شما در کانال ها وبرنامه های خبری بر روی واژگان پارسی که در مواقعی بعضی از مسئولین از معادل بیگانه ان استفاده می کنند ،حساسیت دارید مگر کلمه اربا اربا واژه ولغت فارسی هست ؟ اگر بنویسید تکه تکه شدند کسی منظورتان را نمی فهمد؟ یا مثل دیگر اینکه موکب را بجای هیات و جایگاه جای گذاری کردید . یعنی چه ؟
سوال اینجاست که استفاده واژه بیگانه در زبان پارسی فقط اصطلاحات وکلمات انگلیسی یا فرانسوی را شامل میشود و واژه های عربی مگر در زبان ما دلیل عقلی بر این موضوع دارد
در اخر متذکر میشویم که استفاده از کلمه ها و واژگان غیر پارسی همه را شامل میشود ،مبخواهد عربی ،انگلیسی ،فرانسوی ،آلمانی ،چینی ،هندی و... باشد
زبان پارسی را پاس بداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
جز گریه و تاسف از دست دادن این فرشته های معصوم چه چیزی باقی می‌ماند اشک امان نمی‌دهد ای وای از این مصیبت بزرگ ???????????????????????
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۵:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
خوش بحال شهدا مخصوصا کم سن و سالها که ره سخت و صعب زندگانی را باید سالها پیمود و معلوم هم نیست عاقبت بخیر شد یا خیر اما این شهدا کار را تمام کردند و خود را در زمان کم به اوج رساندند و شهید و شاهد شدند و ننگ ابدی هم نصیب جنایتکاران گردید .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
فدای همه ی شما عزیزان سرزمینم که پرپر شدین، بشوم. فدای پدر و مادر شماها بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
شادی روح شهدا صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
بگزاریدفرزندانمان آموزش ببینند.فیزیک،شیمی،جغرافیا،محیط زیست،کشاورزی،هوافضا،تاریخ گذشتگان این مرزوبوم،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۰ دی ۱۴۰۲
روحشان شاد و یادشان گرامی