شهریاری:

هر قطره خون شهدای غزه امضای استکبار جهانی را پای خود دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهادت زنان و کودکان و هر قطره خون این عزیزان امضای استکبار جهانی را پای خود دارد.

شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: آنچه که شاهد هستیم آن است که علی‌رغم فعالیت بیش از ۱۰۰ رسانه وابسته به استکبار، توده‌های مستضعف جهانی دروغ و حقیقت را از یکدیگر تشخیص داده‌اند و در میدان حاضر شدند و این حضور مردمی بزرگترین خصیصه نظم نوین جهانی است. 

وی ادامه داد: شهدا امروز با شهادت صد‌ها خبرنگاری که در غزه مشغول انتقال واقعیت بودند همه متوجه شدند که استکبار به دنبال این بود که نگذارد حقیقت به جونیا نقل شود. شهدای خبرنگار یکی از مولفه‌های نظم نوین جهانی است.

شهریاری گفت: شهادت زنان و کودکان و هر قطره خون این عزیزان امضای استکبار جهانی را پای خود دارد. با توجه به حضور جهانی ملل مختلف و خبرنگاران در میدان موجب شده ما امروز شاهد کلید خوردن نظم نوین جهانی باشیم. کلیدخوردنی که شروع آن را انقلاب اسلامی آغاز گر بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خداوند متعال وعده وراثت زمین را به مستضعفین داده و امروز شاهد تحقق آن هستیم. در این پیچ تاریخی و قله صعود مستضعفان علمای اسلام وظیفه خود دانستند پیام این اتفاق تاریخی را به همه دنیا مخابره کنند و اتکای وظیفه جهاد تبیین خود حاضر هستند‌.

وی افزود: امروز شاهد هستیم، علاوه بر توده مردم که در آمریکا و اروپا و تمام ملل در اعتراضات خیابانی وارد شدند و مشت محکومان بر علیه صهیونیست‌ها به آسمان است؛ و علما و نخبگان هم در صدد محکومیت صهیونیست‌ها بر آمدند. بیش از ۷۰ سال ظلم و جنایت صهیونیست‌ها مردم فلسطین را به میدان آورده و اکنون نزدیک به ۹۰ روز است که در تقابل با مستکبران تا دندان مسلح مقاومت می‌کنند.

شهریاری ادامه داد: علاوه بر کنفرانس یکشنبه هفته آینده که برگزار می‌کنیم و در کشور‌های مختلف علمی ظرفیت‌های خود را به میدان آوردند که در این شرایط آنچه بر همه واجب است تحریم کالا‌های اسرائیلی است و آنچه بر دولت‌های اسلامی واجب است قطع ارتباط سیاسی با صهیونیست‌ها و پشتیبانی از مردم فلسطین است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با کمال تاسف اعلام باید کرد سازمان‌های جهانی مانند سازمان ملل متحد و شورای امنیت نتوانستند وظایف خود را اکنون به خوبی انجام دهند و نمره تجدیدی یک بار دیکر برای سازمان ملل متحد تعریف شد.

وی ادامه داد: امروز بار دیگر وحشی‌گری غربی خود را در منطقه ما را گرفته است و در این کنفرانس به دنبال جلوگیری از ادامه جنگ در غزه هستیم و کسانی که در آتش این جنگ می‌دمند هشدار می‌دهیم که آغاز گر یک جنگ جهانی دیگر نباشید.

به گفته شهریاری به کشور‌های جنگ افروز مانند آمریکا و صهیونیست‌ها اخطار می دهیم که مراقب باشید که دامنه جنگ شما می‌تواند دنیا را دچار گسستگی کند و تنها راه خروج از این اتفاق توقف کامل جنگ است. از مقاومت لبنان و یمن که به کمک مردم غزه آمده‌اند تشکر می‌کنیم. از مقاومت عراق هم که خود را شریک میدان می‌بیند تشکر می‌کنیم. آنچه که در غزه اتفاق افتاد برای بیش از ۷۰ سال جنایت صهیونیست‌ها است و آن‌ها بار دیگر به دنبال کوچ اجباری مردم غزه هستند. 

وی ادامه داد:کنفرانس طوفان الاقصی و وجدان بیداری اسلامی به منظور حمایت از مقاومت فلسطین است و در این کنفرانس با حضور بیش از ۱۰۰ تن از علمای جهان اسلام به تبیین تمامی موضوعات منطقه خواهیم پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار