برگزاری جشنواره کشوری شب شعر سرباز وطن در مهریز

آیین اختتامیه جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن در مهریز برگزار شد.

دهقان نیری دبیر اجرایی جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن گفت: در این جشنواره ۱۹۹ شعر از شاعران پنج استان به دبیرخانه ارسال شد که با انتخاب هیات داوران، در آیین اختتامیه از برگزیدگان قدردانی به عمل آمد.

او افزود: در پایان اسامی نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای شعر سرباز وطن معرفی و تجلیل شدند. 

دبیر اجرایی این جشنواره ادامه داد: ساجده تقی‌زاده با اثر به همسر حاج قاسم و همه همسران شهدا از استان شیراز، سید مهدی پور جعفری با اثر خاتم سلیمانی از میبد، زهرا شایق با اثر قصه تازه را خودت بنویس از استان یزد، فاطمه یزدانی با اثر‌ای سکوت تو صدای شب از شهرستان خاتم و فهیمه مجیدی با اثر سردار دل‌ها از استان کرمان به عنوان برتر انتخاب شدند.

 عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: رویداد سرباز وطن از جمله رویداد‌های استان یزد است که در حوزه شعر در سطح بالایی برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: این رویداد سال گذشته به صورت استانی برگزار شد و امسال با توجه به استقبال خوبی که از آن صورت گرفته، جشنواره در قالب منطقه‌ای برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه امیدواریم این رویداد سال‌های سال ادامه داشته باشد، گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته که در دوره‌های بعد بتوانیم این رویداد را به صورت ملی و حتی بین‌المللی برگزار کنیم.

عابدی تصریح کرد: مهم است اندیشه‌ای که به آن اعتقاد داریم را در قالب هنر وارد کرده و به جهانیان منتقل کنیم و باید در این حوزه تاکید و توجه بسیار ویژه و خاصی داشته باشیم.

او افزود: هر یک از ما وظیفه داریم که ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را به دیگران منتقل کنیم و یکی از مهمترین ارزش‌های انقلاب، مکتب شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است.

عابدی ادامه داد: بهترین ابزار هم برای انتقال ارزش‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی، استفاده از ظرفیت هنر در رشته‌های مختلف است و شعر در این حوزه از جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز نیز در این مراسم گفت: وقتی صحبت از حاج قاسم می‌شود نمی‌توان به ابعاد خاص ایشان توجه نکرد، ایشان فرمانده نظامی بود که فرماندهان را جمع می‌کرد و دستور میداد و رصد می‌کرد که این نشان از قاطعیت و پیگیری ایشان داشت.

او افزود: پیگیری مشکلات زیردستان خود و ایجاد حس آرامش در بین نیرو‌های خود از ویژگی‌های دیگر ایشان بود.

دهقان بنادکی گفت: ایشان یک جریان و مکتب در ابعاد مختلف بود و اینکه شاهدیم روز مراسم ایشان مردم را ترور میکنند به دلیل بزرگی این مکتب است.

گفتنی است شعرخوانی شاعران برجسته کشوری و استانی، رونمایی از سرود مکتب سلیمانی به عنوان ۱۱۰ امین سرود تولیدی گروه سرود رهپویان حرم شهرستان مهریز از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.