پیکر بانوی شهید حملات تروریستی کرمان در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر مطهر بانو فاطمه دهقان، دومین شهید اهل خراسان رضوی حملات تروریستی کرمان در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.

 پیکر شهید دهقان با حضور پرشور بانوان از مهدیه مشهد واقع در خیایان امام رضا (ع) این شهر تا حرم مطهر رضوی تشییع و در رواق حضرت زهرا (ع) حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و عموی این بانوی شهید، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و دیگر مسوولان استانی دوشادوش اقشار مختلف مردم مشهد در آئین تشییع حضور داشتند.

شهید فاطمه دهقان از زمان وقوع حادثه تروریستی کرمان مجروح شده و بیهوش در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های کرمان بستری شده بود که روز شنبه همین هفته مرگ مغزی وی اعلام شد که با توجه به وصیت شهیده فاطمه دهقان پس از اعلام مرگ مغزی وی، اعضای بدنش به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

شهید دهقان فرزند غلامحسین دهقان برادر بزرگ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور است که به هنگام شهادت ۳۶ سال سن داشت و دختر یک و نیم ساله وی نیز در این حادثه مجروح شده که تحت عمل جراحی قرار گرفته است و وضعیت با ثباتی دارد و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های کرمان بستری است.

انفجار‌های تروریستی عصر چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان تاکنون ۹۳ شهید و ۲۸۴ مجروح داشته است که تاکنون بیشتر آنان از بیمارستان مرخص شده اند و هم اینک تنها ۵۱ نفر از ایشان در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

تروریست‌های کوردل عصر روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدای این شهر در حرکت بودند انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند. چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد که به گفته مسوولان حاوی ساچمه‌های فراوان بود و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.