فلاحت زاده: قهرمانی در جام ملت های آسیا نشدنی نیست/ بازی های مرحله گروهی برای تیم ملی دوستانه است

پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

فرشاد فلاحت زاده پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: نفراتی که مدنظر قلعه نویی بودند به تیم ملی دعوت شدند و بعضی‌ها هم اعتراض می‌کنند که سن بازیکنان بالا است، اما این نظر و سلیقه قلعه نویی بوده است. البته همه بازیکنان باتجربه و باانگیزه هستند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

او افزود: البته بازی دوستانه با تیم آفریقایی داشتند که توقعمان بیشتر بود، اما با توجه به اینکه این بازی نزدیک دیدار‌های جام ملت‌های آسیا بود بعضی از بازیکنان کمی محتاط بازی می‌کردند تا آسیب نبینند و بازی‌های اصلی را از دست ندهند.

فلاحت زاده درباره اینکه ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال را چطور می‌بیند، گفت: دفاع تیمی تیم ملی مشکل دارد و اشتباهات فردی بعضی از اوقات پیش می‌آید، اما می‌توانیم همان کار دفاع تیمی  که کی روش در آن زمان انجام می‌داد در تیم ملی به کار ببریم و بازیکنان بی گدار به آب نزند و گل نخورند. اگر در بهترین زمان به گل برسیم در نهایت می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و  حتی می‌توانیم جزو ۴ تیم برتر آسیا قرار بگیریم.

پیشکسوت فوتبال بیان کرد: درست است که اردوی آن چنانی نداشتیم و بازی‌های دوستانه خوبی برگزار نکردیم، اما هر کدام از  بازیکنان خارج از کشور و لژیونر کشورمان انگیزه خاصی دارند و من فکر می‌کنم تا آن زمان آزمون به تیم اضافه می‌شود باید به گونه‌ای باشد که دل مردم را شاد کنند. توقع مردم این است که تیم ملی حداقل در بین ۴ تیم قرار بگیرد.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند بعد از ۵۰ سال قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: فوتبال غیر قابل پیش بینی است و قهرمانی آسیا سخت است، چون تیم‌هایی همانند ژاپن، استرالیا، عربستان و کره جنوبی جزو تیم‌های قدرتمند آسیا هستند. حالا اگر بازیکنان توانمندی خودشان را نشان بدهند من فکر می‌کنم بتوانند شگفتی خلق کنند و تا فینال بازی‌ها هم پیش بیایند. البته کار نشدنی نیست، اما قهرمانی دشوار است.

فلاحت زاده درباره اینکه تیم ملی فوتبال   نگرانی بابت صعود از مرحله گروهی ندارد، گفت:نه، اگر از مرحله گروهی بالا نیاییم دیگر باید  فاتحه فوتبالمان  را بخوانیم. به نظرم این بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی حساب می‌شود تا بتوانند به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تیم ملی در بازی دوستانه با اندونزی محک خورد، گفت: تیم اندونزی سطحش پایین‌تر از تیم‌های آسیایی است و به گونه‌ای بود که ملی پوشان برنامه گل زدن را در بازی با این تیم تمرین کردند و شم گلزنی و کار هجومی تیمی را در دستور کار قرار دادند تا به مصاف حریفان اصلی خود بروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار