گلباران محل شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر در حمام فین کاشان

محل شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر، در حمام باغ فین کاشان، گلباران شد.

فرماندار کاشان در مراسم گلباران محل شهادت میرزا تقی خان امیر کبیر  با اشاره به ضرورت شناساندن نامدارانی مانند امیرکبیر به دانش آموزان، و آشنا کردن آنان با مفاخر و میراث ناملموس گفت: راه‌اندازی کارخانه‌های چینی و بلورسازی، شکرریزی، پارچه‌بافی و چدن‌ریزی از جمله خدمات امیرکبیر به کشور است.


محمد شریف زارعی اعزام ایرانی‌ها به خارج از کشور به‌منظور کسب علم و انتقال تجارب، اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه و توسعه تجارت داخلی و خارجی را نیز از دیگر اقدام‌های شایسته امیرکبیر در زمان صدارتش برشمردو افزود: میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیرکبیر، ستاره بی نظیر تاریخ ایران بود و به استقلال و آزادی و اقتدار ملت مسلمان ایران عشق می‌ورزید.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیزگفت: تأسیس دارالفنون، نشر علوم جدید، ترویج صنایع جدید، ترویج ترجمه و انتشار کتب علمی، ایجاد روزنامه و انتشار کتب، مبارزه با فساد، ایجاد کارخانه‌های اسلحه‌سازی، اصلاح امور قضایی، تأسیس چاپارخانه، تاسیس بیمارستان و ... از اهم اقدامات امیرکبیر بود.


حجت الاسلام مهدی بصیرتی با اشاره به اینکه امیدوارم مدیران ما راه امیر کبیر را ادامه بدهندگفت: اقدامات انقلابی و ملی امیرکبیر، قهرمان مبارزه با استعمار، سبب شد که درباریان فاسد و خودخواه از او سعایت کردند تا این که فرمان عزل و قتل امیرکبیر را از ناصرالدین شاه خودکامه گرفتند و او را در حمام فین کاشان به شهادت رساندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.