تمدن اسلامی در آغاز دوره بازآفرینی و شکوه تمدنی است

دبیر شورایعالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: تمدن اسلامی اکنون در آغاز دوره بازآفرینی و شکوه تمدنی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان در نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان گفت: آیات قرآن کریم، آینده تمدن اسلامی را باشکوه بشارت داده است.

او ادامه داد: بسیاری از متفکران غربی اکنون اذعان دارند که تمدن غربی در مسیر زوال قرار دارد و دین و معنویت اوج خواهد گرفت و در بین ادیان، اسلام در مسیر تعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان اضافه کرد: به همین جهت قدرت‌های غربی، تمدن اسلامی را از هویت اصلی که همان اسلام سیاسی است دور نگه می‌دارند.

او با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث تمدن اسلامی، افزود: وحدت حول مشترکات، اتخاذ مواضع مشترک از سوی علمای اهل سنت و شیعه درباره تفکرات افراطی - تکفیری و در شرایط کنونی، مسئله فلسطین باید مورد توجه قرار بگیرد.

اُمت اسلامی برای بازآفرینی تمدنی، باید از اختلافات دور بماند

تمدن اسلامی در آغاز دوره بازآفرینی و شکوه تمدنی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه مهاباد نیز در این همایش گفت: برای بازگشت به دوره قدرت و عظمت تمدن اسلامی، اُمت اسلامی باید از اختلافات دور بماند.

ماموستا عبدالسلام امامی با بیان این مطلب افزود: قرآن کریم، مروج دیپلماسی گفتگو است و مسلمانان را از اختلافات برحذر می‌دارد.

ماموستا امامی ادامه داد: امروز به سبب اختلافات جاری بین کشور‌های اسلامی، از تاثیر اُمت اسلامی در مسائل جهانی کاسته شده است، در حالیکه بزرگترین منابع اقتصادی را در اختیار دارد.

او  تاکید کرد: راه بازگشت اُمت اسلامی به دوره قدرت و عظمت، دور شدن از اختلافات و چند دستگی است.

مهمترین پیش نیاز تمدن اسلامی، وحدت جامعه اسلامی است

تمدن اسلامی در آغاز دوره بازآفرینی و شکوه تمدنی است

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این همایش گفت: بدون تردید مهمترین پیش نیاز تمدن اسلامی، وحدت جامعه اسلامی است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام (ص) منشاء ایجاد تمدنی بزرگ در جامعه بشری بود، گفت: در حال حاضر، تنوع ایجاد شده در بین مذاهب اسلامی، واقعیتی ملموس، اما دامن زدن به اختلافات، خلاف عقل و شرع است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: جامعه جهانی درحال تحول و تغییر است و مسلمانان باید این مسئله را درک کنند. قرآن به ما دستور داده است که با برادران دینی خود مهربان باشیم و با کفار به شدت برخورد کنیم، اما اکنون خلاف این دستور قرآنی عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، مهمترین پیش نیاز تمدن اسلامی، وحدت جامعه اسلامی است، اضافه کرد: این مسئله مهمترین رسالت همه دلسوزان مسلمان است و همه حاکمان اسلامی باید در مسیر ایجاد سازمانی منسجم و متشکل حرکت کنند.

 

برچسب ها: تمدن اسلامی ، اسلام ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار