هنرمند عرصه تئاتر و سینما در مهاباد تشییع شد

صلاح شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت مهابادی که به دلیل عارضه مغزی در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت، بر روی دوش هنردوستان در این شهرستان تشییع شد و به خاک سپرده شده است.

آیین تشییع و خاکسپاری هنرمند پیشکسوت صلاح شیخ‌محمدی با حضور علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار مهاباد و همچنین جمع زیادی از علاقه‌مندان به هنر، تلویزیون و سینما در آرامستان باغ فرودس این شهر برگزار شد.

این بازیگر قدیمی تلویزیون، تئاتر و سینما هفته قبل در جریان حضور در یک پروژه هنری در استان سیستان و بلوچستان دچار سکته مغزی شد و با وجود جراحی و تلاش پزشکان بیمارستان زاهدان، دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند در عرصه سینما، تئاتر، نمایش و دوبله، آثار فاخری را از خود به یادگار گذاشته و مردم وی را با نام هنری «مام نه‌نو» می‌شناسند؛ وی در تئاترهایی، چون سه‌یده‌وان، تلنگر سلیم، آخرین سمفونی عشق، لعبتک‌ها و یاغی‌ها ایفای نقش کرده است.

همچنین نقش آفرینی در فیلم‌های شکارچیان عقرب، بازم سیب داری، میراث، له‌چه‌رخان، په‌ککه‌وتوو، گه‌ڕه‌کی داهوله‌کانن، سرته له‌گه‌ڵ با، سیبه‌ری ژیان، سێ گۆشه‌ی مه‌رگ، بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد، ماندوو از آثار ایشان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.