کروکی تصادف دیجیتال جایگزین مدل سنتی شد

رییس پلیس راهور اهواز گفت: کروکی‌های دیجیتال و الکترونیکی تصادفات رانندگی جایگزین مدل سنتی کاغذی شده است.

سرهنگ سعید حسنوند گفت: کروکی تصادف دیجیتالی اقدام در کاهش مشکلات ثبت کروکی و صرفه‌جویی وقت مردم انجام شد و بسیاری از چالش‌هایی که مردم در این خصوص با آن روبرو هستند رفع خواهد شد.

او می‌گوید: با این دستورالعمل هزینه تامین کاغذ، رفت و آمد‌ها و ازدحام و مراجعه مردم به ایستگاه‌های پلیس نیز بسیار کاهش خواهد یافت.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: کروکی الکترونیکی یک طرح مشترک بین پلیس راهور و بیمه مرکزی است، سیستم کروکی الکترونیک در تبلت‌هایی که در اختیار پلیس قرار گرفته ایجاد شده و داده‌های مورد نیاز ثبت کروکی تصادف، توسط کارشناس پلیس در برنامه ثبت می‌شود.

به گفته او پس از تکمیل کروکی از سوی کارشناس، نقشه تهیه شده به مراجع مربوطه از جمله بیمه و قوه قضاییه ارسال می‌شود و در نهایت یک کد رهگیری برای مقصر و زیان دیده ارسال خواهد شد که با استفاده از آن افراد می‌توانند به شرکت‌های بیمه و یا قوه قضاییه مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور اهواز با اشاره به مزایای دیگر کروکی الکترونیکی تصادفات افزود: این اقدام در تسریع ترسیم کروکی و جلوگیری از مفقود شدن آن اثرگذار است، همچنین در بسیاری از مواقع گزارش‌های دست‌نویس ناخوانا بوده که ممکن است باعث اشتباه در قضاوت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.