مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف املاک فاقد سند دستگاه‌های اجرایی قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از مهلت یک ماهه برای پنج دستگاه اجرایی به منظور تعیین تکلیف املاک فاقد سند خبر داد.

فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در جلسه کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار گفت: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم پزشکی موظفند تا یک ماه آینده املاک فاقد سند را تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: نمی‌توان این املاک را بلاتکلیف رها کرد، پاک کردن این املاک از سامانه سادا به نوعی پاک کردن صورت مساله است.

فولیان گفت: بر اساس اعلام قوه قضائیه، استان قزوین در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان قزوین در اجرای قانون رفع تداخلات هم رتبه چهارم کشور را دارد.

غلامحسینی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هم گفت: سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر مستندسازی دفترچه‌های اسناد تا دی ماه امسال داشتیم.

غلامحسینی افزود: از ۱۰ مورد ملک سازمان جهادکشاورزی فاقد سند تا امروز هشت مورد فاقد سند باقی مانده است. اداره کل منابع طبیعی هشت مورد فاقد سند داشت که پنج مورد باقی مانده است.

حجتی پور مدیر عامل شرکت گاز استان هم گفت: این شرکت ۴۲۱ قطعه ملک را احصا کرده و ۲۸۹ ایستگاه و ۳۳ ایستگاه فشار گاز احداث شده است.

وی افزود: این قطعات باید سنددار می‌شد که تا امروز ۱۰۲ قطعه انجام شده است.

حجتی پور گفت: ۱۳۵ مورد هم در تعیین تکلیف سازمان ثبت و بنیاد مسکن در حال رسیدگی است. مشکلات مربوط به املاک موقوفه هم وجود دارد یا سند شش دانگ ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.