اجرای ۳۰ طرح گردشگری در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۷۳ نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بودند که با ۷۳ نفر موافقت اصولی انجام شده است.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، معرفی میراث فرهنگی، جذب گردشگر و توسعه صنایع دستی را از جمله رویکرد جدیدی این ادره‌کل دانست.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در بحث توسعه گردشگری، ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و توسعه زیرساخت‌ها در بحث سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از ابزار‌های نوین در بحث معرفی و تبلیغات، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت نخبگان پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی با استفاده از تکنولوژی‌های برتر در فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌ها مختلف؛ استان را معرفی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آنچه در بحث تبلیغات مهم است، استفاده از بخش خصوصی است که شاهد حضور پررنگ آن‌ها جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در بحث معرفی استان هستیم.

فرمانی با اشاره به اثرگذاری بخش خصوصی، نخبگان و تأمین اعتبار در بحث گردشگری داخلی، اظهار کرد: در بحث معرفی استان در فضای بین‌المللی با آژانس‌های چینی، روسی و به‌خصوص عراقی در حال پیگیری هستیم.

وی از پیگیری برای ایجاد دفتری از سازمان توسعه گردشگری اقلیم در اداره‌کل میراث استان سخن گفت و اضافه کرد: با ایجاد این دفتر اقدامات تنگاتنگ بین بخش خصوصی ایران با کشور عراق برقرار و شاهد توسعه گردشگری خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بحث گردشگری سلامت که هم از گذشته مغفول مانده از طریق دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، آژانس‌ها، استانداری و میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

وی در رابطه با جذب سرمایه‌گذار‌ها در راستای توسعه گردشگری، اضافه کرد: طی ۹ ماهه سپری شده از سال‌جاری، ۱۷۳ نفر متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بوده که با ۷۳ نفر موافقت اصولی انجام شده و ۳۰ نفر هم در مرحله اجرا کار هستند؛ همچنین ۱۳ تأسیسات گردشگری از جمله بوم‌گردی‌ها، آژانس‌ها، خانه مسافر‌ها و... به بهره‌برداری رسیده است.

فرمانی با اشاره به تقویت پروژه‌های پیشران در حوزه گردشگری در استان، گفت: به دنبال برقراری یک توازن توسعه گردشگری و توازن توریست در شهرستان‌های استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه گردشگری جنوب و شرق استان کمتر مورد توجه شده که به دنبال پروژه‌های پیشران در شرق استان با همکاری سرمایه‌گذاران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از تهیه تقویم رویداد‌های گردشگری استان با همکاری فرمانداران خبر داد و گفت: با مشخص شدن تاریخ رویداد‌های گردشگری، آژانس‌های مسافرتی برنامه‌ریزی مناسبی را برای برگزاری تور‌های گردشگری خواهند داشت.

وی در بحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تصریح کرد: امسال در مسیر اربعین به مجتمع‌های بین‌راهی و تأسیسات گردشگری بیش از ۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض شد.

فرمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای معرفی کرمانشاه، گفت: برای معرفی استان در فضای بین‌المللی به زبان‌های انگلیسی، فارسی، کردی و... برای معرفی جاذبه‌های استان تولید محتوا شده است.

وی با اشاره به «سامانه گشت»، گفت: همه اطلاعات مورد نیاز استان در حوزه گردشگری در این سامانه بارگذاری شده و به زودی اطلاعات آب و هوایی هم در این سامانه اضافه می‌شود که به محض ورود به استان پیامک نصب آن به گوشی‌های همراه مسافران پیامک می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر معرفی استان در فضای مجازی، کتابچه‌ها و نقشه‌های هم تهیه شده که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.