خودکفایی ۲ هزار و ۴۱۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۴۱۵ خانوار تحت پوشش این نهاد در استان خودکفا شده اند.

محمدرسول شیخی‌زاده در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فامنین، گفت: از ابتدای امسال تاکنون در برنامه خودکفایی، ۲ هزار ۴۱۵ خانوار در استان به لحاظ وضعیت درآمدی به خودکفایی رسیده است ضمن اینکه در شهرستان فامنین نیز طی مدت فوق از ۱۴۵ خانوار، ۸۷ خانوار خودکفایی شدند.

اوعملکرد شهرستان فامنین در جذب تسهیلات و آموزش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بحث اشتغال در شهرستان فامنین ۲۷۷ پرونده به بانک‌ها معرفی شده که با معرفی این تعداد پرونده ۲۰۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: در همه سطوح یکی از مشکلات اساسی ما اشتغال بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مشکلات حل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با تأکید بر اینکه بانک‌های فامنین پرداخت تسهیلات مشاغل‌خانگی را در اولویت قرار دهند، گفت: وضعیت شهرستان در ثبت اشتغال ایجادی مطلوب، اما در حوزه جذب تسهیلات مشاغل خانگی نیازمند پیگیری و توجه بیشتر شبکه بانکی است که با توجه به زمان کم باقی مانده تا پایان سال، لازم است بانک‌ها پرداخت تسهیلات مشاغل‌خانگی را در اولویت قرار دهند.

یوسف شعبانی افزود: در صورت ارائه طرح توجیهی خوب تسهیلات خوبی در قالب تعاونی و اجزای سه و چهار تبصره ۱۷ با اعتباری افزون بر ۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و این امر خارج از محدودیت رسته‌های شغلی قرار دارد.

فرماندار شهرستان فامنین نیز گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و استان و شهرستان اشتغال بوده و برای رشد تولید فراهم آوردن اشتغال ضروری است ضمن اینکه اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است و به دنبال فراهم آوردن زمینه برای تولید و اشتغال هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار