جهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی به دلیل تحولات در دریای سرخ

به دنبال تحولات دریای سرخ و پاسخ نیرو‌های یمنی به جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هزینه‌های حمل و نقل دریایی ۱۷۳ درصد افزایش یافت.

به دلیل تحولات در دریای سرخ وپاسخ مقاومت یمن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هزینه‌های حمل و نقل دریایی میان آسیا، اروپا و آمریکا از نوامبر گذشته تا کنون ۱۷۳ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش وبسایت عربی ۲۱، شرکت چندملیتی Freightos.com متخصص در عملیات کشتیرانی و نظارت بر داده‌های مربوط به صنعت حمل‌ونقل دریایی امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که در پی تحولات دریای سرخ و حملات نیرو‌های یمنی به کشتی‌های رژیم صهیونیستی، هزینه‌های حمل و نقل دریایی در آسیا، اروپا و آمریکا به شدت افزایش یافته است. 

این شرکت اعلام کرد که نرخ حمل و نقل کانتینری کوتاه مدت بین آسیا، اروپا و ایالات متحده ۱۷۳ درصد افزایش یافته است که دلیل آن کاهش ظرفیت تولیدات در نتیجه حملات به کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بوده است.

به گفته این شرکت، قیمت لحظه‌ای برای حمل کالا در یک کانتینر ۴۰ فوتی از آسیا به اروپای شمالی اکنون از ۴۰۰۰ دلار فراتر رفته است که به گفته این شرکت از میانگین ۱۹۰۰ دلار قبلی بیشتر است.

تجارت دریایی ۷۰ درصد واردات رژیم اشغالگر صهیونیستی را تشکیل می‌دهد و ۹۸ درصد تجارت خارجی آن از طریق دریای سرخ و دریای مدیترانه انجام می‌شود. به گفته وزارت دارایی این رژیم، تجارت از طریق دریای سرخ ۳۴.۶ درصد به اقتصاد اسرائیل کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار