تشدید نظارت بر ساخت و ساز‌ها در استان کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تشدید نظارت بر ساخت و ساز‌ها در استان خبر داد و گفت : کیفیت ساخت و ساز‌ها در استان قابل قبول است، اما هنوز با استاندارد‌ها فاصله دارد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : تا مرداد امسال متولی رودخانه‌ها در داخل شهرها، شهرداری‌ها بودند، اما از این زمان به بعد بر اساس رأی دیوان، شرکت آب منطقه‌ای مکلف شد متولی امورات رودخانه‌ها در داخل شهر‌ها باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه آب منطقه‌ای کرمانشاه اقدامات لازم را برای لایروبی قره‌سو آغاز کرده است، افزود: متاسفانه در محدوده کرناچی و چغاگلان در نزدیکی رودخانه، ساخت و ساز‌های غیرمجازی انجام شده، هرچند امسال به صورت جهادی لایروبی در این محدوده انجام شده و امید داریم با بارندگی شدید، آب بالا نیاید.

یگانه گفت: اقدامات زیباسازی و سالم‌سازی در اطراف قره‌سو بیش از ۱۵ سال انجام نشده و از سال گذشته این اقدامات شروع شده، اما حجم کار سنگین و نیازمند زمان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: در محدوده ده‌پهن نیز لایروبی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن انجام شده، اما بخشی از زباله‌ها و نخاله‌ها در این منطقه تخلیه می‌شود که آب منطقه‌ای مکلف به پاکسازی شده است.

یگانه با اشاره به ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان کرمانشاه عنوان کرد: پدیده زلزله پدیده‌ای غیرقابل پیش بینی و نیازمند اقدامات پیشگیرانه است و در ساخت و ساز‌ها ایمنی و کیفیت مصالح مصرفی باید مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه پس از زلزله سرپل‌ذهاب، مسئولان رصد کیفی ساخت و ساز‌ها را جدی گرفتند، گفت: دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری و بنیاد مسکن به سمت کیفی‌سازی براساس قوانین ملی ساختمان رفتند تا جایی که کیفیت ساخت و ساز‌ها ارتقا یافت و مقاوم‌سازی انجام شد تا جایی که می‌توان گفت امروز وضعیت استان در حوزه ساخت و ساز قابل قبول است، هرچند هنوز با استاندارد‌ها فاصله دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: گاهی سازنده‌ها برای اینکه قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی را کاهش دهند، به دنبال استفاه از مصالح ضعیف‌تر هستند و نظام مهندسی در بخش نظارت و اجرا باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس قانون مدیریت بحران، ناظران مکلف هستند چنانچه مالک برخلاف استاندارد اقدام کرد مانع از ادامه پروژه شوند، تاکید کرد: اکنون به وسیله مصوبات مدیریت بحران سخت گیری‌ها افزایش یافته و ترک فعل متولیان در این زمینه از طریق مراکز قضایی پیگیری می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.