قصرشیرین رتبه اول اجرای کشت قراردادی

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: این شهرستان در زمینه اجرای کشت قراردادی در اراضی آبی با ۶۵.۹ درصد ثبت، رتبه اول استان کرمانشاه را دارد.

جبار خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: سهم شهرستان قصرشیرین برای اجرای کشت گندم در اراضی آبی هفت هزار و ۴۰۷هکتار است که از این میزان پنج هزار و ۶۵۴ هکتار از اراضی توسط اداره غله قرار است، عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: تاکنون در قالب ۶۹۰ قرارداد، سه هزار و ۷۲۵ هکتار از اراضی تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته و از این حیث قصرشیرین پس از شهرستان جوانرود با ۵۰ درصد با اختلاف ۱۵ درصدی رتبه اول استان کرمانشاه را در این خصوص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با اشاره به مزایای طرح کشت قراردادی، گفت: خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط بخش دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

خدامرادی اضافه کرد: بهره بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی نمایند ضمن بهره مندی از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول، کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید را دریافت می‌کنند و به ازای هر یک تُن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کرایه حمل به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی گفت: تمام فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف مانند ثبت احوال، بانک کشاورزی، بیمه و جهاد کشاورزی در سامانه کشت قراردادی لحاظ شده تا کشاورزان در کوتاهترین زمان اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایند.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی به کشت گندم اختصاص یابد که با توجه به بارش‌های بسیار مناسب پیش بینی می‌شود شاهد افزایش تولید محصول در سطح مزارع گندم باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.