سهم ٢٠ درصدى موتورسیکلت‌ها در آلودگى هواى تهران

رئیس شوراى شهر تهران گفت: در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته شده که موارد موجود پلمب شده است.

مهدی چمران، رئیس شوراى شهر تهران  در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران به دلیل تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هاست. موتورسیکلت‌ها ۲۰ درصد در آلودگی موثر هستند و مابقی به خودرو‌ها باز می‌گردد. در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته اند موارد موجود پلمب شده است. در البرز نیز اعلام شده که از سال قبل تاکنون مصرف مازوت صورت نگرفته است. آلودگی دیگر نیروگاه‌ها همچون شازند هم به تهران نمی‌رسد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد توسط شهرداری و وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، یادآور شد: زیرساخت‌ها توسط وزارت صمت در حال ایجاد است تا مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد. باید به وزارت صمت یادآور شویم که کارخانجات داخلی وارد تولید برقی شوند. وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد. ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به صرفه تولید شود.

چمران با بیان اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب است، اما هنوز طرح جامع پسماند به طور کامل در شهر اجرا نشده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد مناظر نازیبا در شهر در حوزه پسماند نباشیم.

وی ادامه داد: طرح‌هایی همچون نوماند از سال ۱۳۸۲ دنبال شده و امیدواریم روند اجراى آن تداوم یابد و به نتیجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
موتوری = قانون شکن و هر دمبیل
آخرین اخبار