حمایت جمهوری خواهان از حمله ۶ ژانویه به کنگره افزایش می‌یابد

نتایج یک نظرسنجی حاکی از این است که تعداد جمهوری خواهان حامی حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در حال افزایش است.  

بر اساس نظرسنجی شبکه سی بی اس نیوز، میزان تایید این شورش در میان پاسخ دهندگان جمهوری خواه به ۳۰ درصد رسیده است که در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۱، ۲۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که شورش‌ها را تایید نمی‌کنند، در حالی که ۲۲ درصد از شورش کردن حمایت می‌کنند.

در مورد نتایج انتخابات سال ۲۰۲۴ تنها ۵۱ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی انتظار دارند که شکست‌های انتخاباتی آینده به صورت مسالمت آمیز پذیرفته شود، در حالی که ۴۹ درصد انتظار دارند پذیرش شکست نامزد‌ها با خشونت همراه باشد. 

در همین حال، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان احساس می‌کنند دموکراسی ایالات متحده در معرض تهدید است، در حالی که ۳۰ درصد فکر می‌کنند که دموکراسی آمریکا در امنیت به سر می‌برد. 

در بخشی دیگر از این نظر سنجی پرسش‌هایی درباره حذف ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ مطرح شد که ۸۱ درصد از دموکرات‌ها، ۴۴ درصد از مستقل‌ها و ۱۰ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باید از رای‌گیری اولیه حزب جمهوری‌خواه حذف شود. 

این نظرسنجی با شرکت ۲۱۵۷ بزرگسال و با حاشیه خطای ۲.۸ درصد انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار