صادرات ۵۴۱ میلیون دلار کالا از گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از صادرات ۵۴۱ میلیون دلار کالا از این استان خبر داد.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۴۱ میلیون دلار کالا شامل انواع محصولات کشاورزی، صنعتی، معدن و صنایع مدنی، پتروشیمی و پایه نفتی از این استان صادر شده است.

او افزود: طی این مدت ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۴۱ میلیون دلار از استان گیلان صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به لحاظ وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی ۷ دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، بیشترین صادرات انجام شده در بخش کشاورزی ۲۳۲ میلیون دلار، صنعت ۱۹۴ میلیون دلار، معدن و صنایع معدنی ۶۳ میلیون دلار، پتروشیمی و پایه نفتی ۵۲ میلیون دلار بوده است.

پورحیدری تصریح کرد: میزان واردات کالا به استان گیلان در ۹ ماهه امسال هزار و ۹۶۲ تن کالا به ارزش هزار و ۵۴۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۷۰ و از نظر ارزشی ۴۴ درصد رشد داشته است.

او همچنین گفت: عمده کالا‌های وارداتی شامل محصولات کشاورزی به ارزش ۵۱۹ میلیون دلار، صنعتی ۹۳۹ میلیون دلار، معدن و صنایع معدنی ۸۳ میلیون دلار و پتروشیمی و پایه نفتی پنج میلیون دلار بوده است.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

پورحیدری افزود: طی ۹ ماهه امسال ۹ نمایشگاه جهیزیه، صنعت ساختمان، مبلمان و صنایع چوب، تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، شیرآلات و تجهیزات ساختمانی، کیف و کفش و پوشاک، صنعت آب و تأسیسات، موتورسیکلت و قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات و نهاده‌های کشاورزی در استان گیلان برگزار شده است. 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
??