کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تعطیلی یک کافی‌شاپ در فارس

بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از صنوف مختلف در مُهر کشف و یک واحد کافی شاپ در فراشبند به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی تعطیل شد.

بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از صنوف مختلف در شهرستان مهر کشف و جمع آوری شد.

محمدجواد حسن زاده رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر اظهار کرد: در جهت اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان در بازدید مستمر کارشناسان بهداشت محیط، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی بدون تاریخ مفید مصرف از صنوف مختلف کشف و جمع آوری شده است.

او اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده اجناس و کالا‌های تاریخ مصرف گذشته، فاسد، بدون مشخصات و تقلبی در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت تماس بگیرند تا از عرضه این اقلام جلوگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

عبدالوهاب موسوی مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهر نیز با اشاره به نظارت‌های دقیق و منظم بازرسان از اصناف مختلف بر اساس شیوه نامه‌های مصوب کشوری، گفت: شهروندان مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از جمله پروانه ساخت، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ انقضا خریداری کنند.

او افزود: این مقدار مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته پس از کشف از واحد‌های صنفی مختلف و تنظیم صورت جلسه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و به انبار مرکز بهداشت منتقل شد.

تعطیلی یک کافی‌شاپ در فراشبند 

یک واحد کافی شاپ در فراشبند به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شد.

زهرا کریم پور کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند با تاکید بر اینکه همه متصدیان ملزم به رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی هستند، گفت: تهیه غذای سالم و رعایت صحیح بهداشت محیط و بهداشت فردی از مواردی هستند که بازرسان به آن‌ها توجه خاصی دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از این موارد، ابتدا اخطار و سپس در صورت برطرف نکردن نواقص در مهلت مقرر، از ادامه فعالیت این واحد‌های متخلف جلوگیری و پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

تعطیل شد

او با بیان اینکه سلامت مردم به عنوان رسالت اصلی و دغدغه مجموعه بهداشت محیط است، تاکید کرد: سلامت مردم خط قرمزی است که بازرسان بهداشت محیط با جدیت و برابر قانون برای حفظ و ارتقای آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

او ادامه داد: نظارت‌های بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند در ساعات اداری و غیر اداری در قالب طرح تشدید برای حفظ و ارتقای سلامت مردم و مقابله با هرگونه تخلف بهداشتی با جدیت انجام می‌شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه فراشبند، رعایت نکردن بهداشت فردی از جمله نداشتن کارت بهداشت، گواهی آموزش بهداشت، استفاده نکردن از لباس کار مناسب و رعایت نکردن بهداشت تجهیزات از جمله مجهز نبودن یخچال به دماسنج برای کنترل دمای یخچال و همچنین بهداشت ساختمان از جمله دفع غیر بهداشتی پسماند، مجهز نبودن سینک ظرفشویی به آب گرم و نبود جعبه کمک‌های اولیه با تجهیزات لازم را از تخلفات این واحد صنفی عنوان کرد.

کریم پور از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح شهر و روستا‌های شهرستان، مراتب را به سامانه ١٩٠ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.