توزیع چهار هزار و ۵۰۰ لیتر سم رایگان در روستا‌های قزوین

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: چهار هزار و ۵۰۰ لیتر سم رایگان از ابتدای سال جدید تاکنون به طور رایگان بین دامداران بخش روستایی و عشایر استان توزیع شده است.

محسن ایماندار رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: چهار هزار و ۵۰۰ لیتر سم رایگان از ابتدای سال جدید تاکنون به طور رایگان توسط این اداره کل در بین دامداران بخش روستایی و عشایر استان توزیع شده است.

وی افزود: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام، به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های دامی مشترک بین انسان و دام، همه ساله اقدام به توزیع رایگان مقادیر سم بین دامدان استان می‌کنیم.

ایماندار ادامه داد: سم رایگان توزیع شده برای ۱۰۰ هزار و ۶۷۸ راس دام سبک و سنگین ( ۱۰ هزار و ۹۸۳ راس دام سنگین و ۸۹ هزار و ۶۹۵ راس دام سبک) و در مجموع در مساحت تقریبی ۸۳۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای دامداری‌ها و جایگاه نگهداری دام برای پیشگیری از بیماری‌هایی از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: این بیماری‌ها ویروسی و کشنده هستند که از طریق گزش کنه و حشرات آلوده به ویروس به انسان منتقل می‌شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: عوامل عفونی، قارچی، تک یاخته ها، کنه و جرب به عنوان عوامل آلودگی انگلی جلدی و خارجی باید با عملیات سمپاشی و درمان به موقع دام‌ها کنترل شود تا منجر به آلودگی وسیع جمعیت دامی استان نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.