زارع در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بنزین گران نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس گفت: دولت هیچ بندی برای گرانی بنزین در بودجه سال آینده نیاورده است.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین در سال آینده افزایش می‌یابد؟، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هیچ اسمی از گران شدن حامل‌های انرژی نیامده، ما هم در مجلس برآورد و پیش‌بینی‌مان بر این است که هیچ چیزی گران نمی‌شود و تبصره ۱۴ معروف که هدفمندی یارانه‌ها را با آن می‌بندیم بر همین اساس است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در لایحه دولت هیچ مبلغی بر افزایش حامل‌های انرژی نیامده است قطعا ما هم در مجلس به آن اضافه نخواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اینکه بنده یک مصاحبه کردم و گفتم دولت می‌تواند این کار را انجام دهد بر اساس قانونی بوده که در سال ۸۸ هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده و بر اساس آن، این اختیار را به دولت داده است، اما دولت وقتی اضافه می‌کند باید در قانون بودجه آن مبالغ و منابعی را که برایش حاصل می‌شود را در بحث مصارف بودجه بیاورد و مصارفش را مشخص کند، چون در لایحه چیزی نیامده است ما نمی‌توانیم بگوییم که دولت آن را اضافه می‌کند. قطعا مجلس هیچ رقمی را برای حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین و گازوئیل اضافه نخواهد کرد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس بیان کرد: اگر دولت بخواهد بنزین را گران کند باید منابع و مصارفش را برای ما مشخص کند و ما در جریان باشیم، اما، چون در لایحه نیامده است فرض مجلس بر گران نشدن بنزین است و به این صورت بودجه را می‌بندیم.

زارع گفت: بنزین اگر گران شود طبق قانون سال ۸۸ از اختیارات دولت است، اما نظر ما این بود اگر یک زمان دولت هر اندازه می‌خواهد افزایش دهد باید آن را به قانون بودجه بیاورد که فعلا دولت گفته بنایی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم و بر همین فرض بودجه را می‌بندیم.

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر قیمت بنزین بخواهد افزایش پیدا کند مجلس اظهارنظر خود را انجام می‌دهد، چون نمایندگان مجلس نمی‌خواهند افزایش پیدا کند به‌دلیل اینکه اقتصاد ما به بنزین وصل است و کل صنعت ما بر روی گازوئیل می‌چرخد لذا افزایش قیمت باید به تدریج و گام به گام باشد که جامعه آن را بپذیرد.

وی افزود: شرایط اقتصادی مردم در وضع خوبی نیست و گرانی بنزین بر روی همه چیز اثر می‌گذارد و نوسان نرخ ارز روی همه چیز اثر می‌گذارد لذا اگر افزایشی باشد باید حتما مجلس در جریان باشد، چون بودجه در اصل برای کشور و مردم است و نقشه راه یک سال کشور است، اما آن چیزی که در لایحه آمده هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی نداریم و بر همین اساس بودجه سال ۱۴۰۳ را می‌بندیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بااین تورم بنزین و گازوییل مفت ندید فکرنسل آینده باشید من توکه ۲۰ سال دیگه نیستیم فکرایندگان باشیدنشه مثل مجوزچاه قناتها وچاههاخشک کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اتفاقا در بودجه سال 98 هم نبود
اما چیشد!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
نه که حالا که بنزین و گازوییل مفته خب این ثروت ملی است باید درست مصرف سه نه که حالا اجناس ارزونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۷ دی ۱۴۰۲
بیا این سمند ال ایکس وبگیر که صدی 12 مصرفشه یه خودرو خارجی با مصرف 4 بدون گمرک بهم بده بعد بیا پشت تریبون ناله کن
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۲:۲۷ ۱۷ دی ۱۴۰۲
سلام اینقدرآب وبرق گاز گرون کردیددیگه به بنزین نیازندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
گران شدن بنزین باعث تورم می شود ولی باید سهمیه ها بطوری باشد که مصرف بهینه انجام شود. تاکید باید روی حمل و نقل ریلی باید باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
یعنی بخوایم تا سرخیابون بریم قطار ازکجا بیاریم؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۷ دی ۱۴۰۲
به ناشناس 12:22
همین چهار تا امثال تو راحت طلب هستند که برای خرید از نانوایی بقالی سر کوچه با خودرو می روند باعث مصرف بیش از اندازه غیر ضروری شده است بجای اینکه پیاده بری، هم ورزش کنی هم چهار نفر آدم ببینی معاشرت کنی، تنبل راحت طلب شدی از اون طرف چاق هزار بیماری بعدی در آینده که اینها خود باعث مشکلاتی بعدی در کشور خواهد شد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اگه سهمیه ها معقول باشه افزایش قیمت بتزین آزاد چه مشکل ییش میاره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
مردی گرون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
باید از دستکاری ودستوری کردن اقتصاد و اداره کشوردست برداشت،باید مصرف آب شرب و کشاورزی هر منطقه با اهرم قیمت،در حد جایگزینی کم شود،و منابع (برق وبنزین و گاز و گازوییل و...) به قیمت واقعی یعنی بالاترین پیشنهاد داخلی یا خارجی ،فروخته شود،باید از کل املاک کشور مالیات متناسب با ارزشش گرفته شود،و درآمد کشور،که رقم چند میلیون تومانی ماهیانه آن برای هر نفر است بین همه تقسیم شود،و باید صادرات و واردات و دستمزد و تولید،آزاد ورقابتی باشد،وهر کاری به صرفه بود انجام شود،وحتی در صورت بیکاری هم توان زندگی نزدیک به متوسط به وجود می اید وفقر واسراف وفساد ورانت وقاچاق و نابودی محیط زیست و... برطرف میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۲
افراد فقیر بسیار کمتر از سهمشان از منابع ملی مصرف میکنند و مرفهین سهم آنها را با قیمت نا چیز مصرف میکنند،اگر سهم هر کس از آب و برق و گاز و گازوییل وبنزین به خود فرد داده شود وامکان فروش آن به دیگران در داخل و خارج فراهم و آزاد باشد هر فقیری با فروش مازاد سهمش میتواند اکثر مایحتاجش را به نرخ جهانی تهیه کند و پول هم اضافه می آید،البته راحتتر اینست که دولت به نرخ واقعی و تک نرخی بفروشد ودرامدش مساوی و نقد بدون دستکاری بین مردم تقسیم کند،قاچاق و فقر وبیعدالتی و اسراف وآلودگی تمام میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
دولت باید شجاع باشد نقش ادم خوبه خوبه برای سرمایه دار و قاچاق کالا وسوخت نه خوب محرومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۷ دی ۱۴۰۲
تمام یارانه های آشکار و پنهان باید برابر و نقد وبه همه داده شود،در ظاهر به نفع فقیر صحبت میشود ولی در عمل یارانه پنهان که فرضا نفری ۵ میلیون تومان ماهیانه باید باشد،توسط یک فقیر یک میلیون و یک مرفه سی میلیون استفاده میشود یعنی به هر نسبتی که طرف توان مصرف و خرج کردن دارد،یا به طور مستقیم یا غیر مستقیم ( ارزانتر بودن کالا و خدمات)، یعنی در واقع خوردن حق عده ای توسط عده ای دیگر است که وجاهت قانونی پیدا کرده و باعث فقر و اسراف وشکاف طبقات و قاچاق و آلودگی هوا و رانت و منشاء بسیاری از ناهنجاریها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
ایران ارزانترین قیمت برق و اب و گاز و بنزین و گازوییل در جهان رو داره

درامد مردم ایران با پاکستان و مصر و مراکش و اردن و افعانستان یکیه.تازه بیشتر هم هست
ولی قیمت انرزی و سوخت اونجا ۱۵ برابر ایرانه

چرا ۹۰ درصد منابع رو هدر میدیم یه مشت گدا و تنبل درست کردیم مسکن مهر و مسکن‌ملی و یارانه و بنزین ۱۵۰۰ تومنی و ول خونه
United Arab Emirates
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
به جای افزایش قیمت بنزین ارزش پول ملی رو بالا ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اما ای کاش درصدی در حد 5درصد گران می کردید و پولشو خرج خانواده های فاقد خودرو و کارگران فصلی می کردید و باعث یک صرفه جویی هم میشد
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران دوست
۰۹:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
مسولین نباید به خاطر راضی نگه استان یک مشت آدم بیسوادو یا معرض که فقط تا نوک دماغ خود را می بینند با حراج سرمایه ملی آن را رایگان بدهند به که باعث هزار جور ضرر و زبان به کشور و نسل‌های آینده میشود قیمت بنزین را ثابت نگهدارند ، سهمیه ۶۰ لیتر به قیمت ۱۵۰ تومن سر جایش باشد ، ولی قیمت بنزین آزاد را حداقل لیتری ۳۰ هزار تومان کنید ، و برای اینکه کسی به بهانه افزایش قیمت بنزین و گرانی حمل و نقل نتواند افزایش قیمت سایر کالا و خدمات را کلید بزنند ، سوخت کلیه وسایل حمل و نقل عمومی با همین قیمت فعلی باقی بماند ولی به شرط کنترول پیمایش که آنها هم نتوانند سهمیه یارانه ای خود را در بازار آزاد بفروشند.، و یارانه فعلی بنزین آزاد را در بخش دیگر مایحتاج عمومی هزینه کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
لیتری ۳۰ تومن؟؟؟!!!
حالت خیلی خوب نیست ها؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
با سواد دو زار بره روی قیمت بنزین ده برابرش روی همه ی انواع کالا و خدمات میره حالا فهمیدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
لعنی ۳لیر ۹۰۰۰۰۰هزار تومان تا سرخیابان تمومه
Germany
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اتفاقا خیلیم گرونه ،الان خودروها برقی شده و نهایت 1.5 لیتر در 100 مصرف دارن، و خودروسازهای ما 15 لیتر در صدتا، و ماشینای فرسوده 20 تا 25 در صد، و این سوای ارزش سوخت آلودگی شدید هوا و محیط زیست و مریضی افراد رو رقم میزنه، با تغییر سریع و هوشمندانه در واردات و تولید انبوه خودروهای بروز و از رده خارج کردن خودروهای فعلی ، درمان باید قطعی بشه. وگرنه باید گران کردن سوخت جامعه به چالش کشیده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
بنزین و گازوییل ارزونه وباعث قاچاق شده وبیشتربه ضرراست
Germany
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
بیسوادا نظر ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
باسوادها چه فکری می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
میخوای گرونش کنن تا ثروتی که داری چند برابر بشه خوب یه کمی هم به این فکر کن که چند تا خانواده مستمند و یا متوسط وضعشون بد و بدتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
عزیز ، بنزین گرون شه همه چیز گرون میشه و حتی میری خلال دندون بخری میبینی 2 برابر شده میگی چرا ؟! میگن بنزین گرون شده. پس بنزین نباید گرون بشه (لااقل الان نباید بشه چون تورم بالاست و..) باید درعوضش جلو قاچاق سوخت رو بگیرن نه اینکه بنزینو گرون کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
قیمت بنزین در کشورهای همسایه لیتری ۷۰ هزار تومنه
تا وقتی بنزین ارزون باشه
مردم رعایت نمیکنن
بنزین قاچاق میشه
کیفییت خودرو بالا نمیره

فقط ۳۵ هزار نفر از هواپیما استفاده میکنن چرا بقیه باید پول یارانه بتزین اونارو بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
درامد اونا به دلاره.
کسی که درامدش به دلاره ۷۰ تومن چیزی نیست.
حساب کنی از ایرانم ارزون تره.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
همین طوری لیتری ۳۰۰۰هم مردم ندارن صف cngهستن درامدشون کفاف خوراکشونم نمیده حالا بنزین گرون تر ازکجا بیارن بخرن همه که مثل تو پولدار نیستن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
این هم خوب نیست همین طور جلوش میگیرید بعد توی یک سال تلافی چند سال را در می آورید. حداقل افزایش را در مورد سوخت لحاظ کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اینجوری که بنزین از آب هم ارزون تر میشه و اتباع بیگانه استفاده میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
خخ خودتان خرید مگر قبلا اعلام می شد مگر قیمت مرغ که درهمین سال از ۷۲ هزار تومان تا ۱۲۰ هزارتومان رسید در بودجه بوده اگر بوده که به مردم نگفتید مگر در ابتدای سال برنج طبیعت کیلوی ۳۰ تا ۳۵ هزار نبود چرا حالا ۶۰هزارتومان درکیلوست وووو
آخرین اخبار