افتتاح ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه سال آینده با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی

معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت گفت: طی سال آینده چندین پروژه آزادراهی به طول ۲۰۰ کیلومتر با تامین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی به بهره برداری خواهد رسید.

محمود ملازینل معاون ساخت و توسعه آزاد راه های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: امکان تکمیل و بهره برداری از ۲۰۰ کیلومتر آزدراه در سال آینده وجود دارد که برای افتتاح این آزادراه‌ها نیازمند تامین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی هستیم.

او افزود: آزادراه مراغه-هشترود به طول ۲۹ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد و درصورت تخصیص  ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر، در ۳ ماهه اول ۱۴۰۳ آماده بهره برداری می شود.

به گفته وی منطقه ۳ کنارگذر شرق اصفهان با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و قسمتی از آزادراه گرمسار تا سمنان در قالب طرح آزاد راه حرم تا حرم هم از دیگر پروژه های است که در سال آینده به بهره برداری می رسد که هزینه مورد نیاز برای افتتاح این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین سال آینده به بهره برداری می رسد. 

ملازینل می گوید: بخش ابتدایی  آزادراه همت-کرج و بخش پایانی به طرف آزادراه کرج-قزوین در مجموع به طول ۱۸.۶ کیلومتر در صورت تامین اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی سهم دولت و همین مقدار از طرف شهرداری کرج  آماده بهره برداری در سال آینده است که با افتتاح  شرایط اتصال ۱۴ استان و رفع گلوگاه غربی استان تهران فراهم می شود.

وی گفت: کنارگذر قم به طول ۳۰ کیلومتر و کنارگذر شمالی اراک به طول ۴۶ کیلومتر در کریدور قم-اراک-خرم آباد-بندرامام (ره) نیز جزو برنامه های سال آینده است در صورت تامین اعتبار زیر بار ترافیک می رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار