کرمانشاه در صدر صادرات کالا به عراق

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : گمرکات استان در صادرات زمینی کالا به عراق در ۹ ماهه نخست امسال در بین گمرکات کشور بیشترین سهم را از حیث وزن و ارزش از آن خود کرد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی ۹ ماه نخست امسال ۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۶۶ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۴۷۲ تن از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: گمرکات استان کرمانشاه در مدت مذکور با صادرات ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ۱۱۲ هزارو ۹۰۶ دلار به وزن ۵ میلیون و ۴۹۵ هزارو ۱۰۱ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: از میزان صادرات زمینی کالا در ۹ ماهه سال‌جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

وی تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۷۴۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۱۱ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۶۰۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۱۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۸۵ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

عباس‌زاده سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۵۷۸ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۰۰ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۱ تن عنوان کرد و تفزود: سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۲۷۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۳۴۶ دلار به وزن ۴۹۶ هزار و ۶۱۲ تن و ۳۰ میلیون و ۲۲۱ هزارو ۲۳۸ دلار به وزن ۲۲۱ هزارو ۳۲۲ تن بوده است.

عباس‌زاده عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار