مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران:

یزد، قطب انتقال خون جنوب شرق کشور می‌شود

جمالی گفت: طبق بازدید‌ها و جمع بندی‌های بعمل آمده، یزد می‌تواند به عنوان قطب فرهنگی و پژوهشی جنوب شرق کشور در زمینه انتقال خون معرفی شود.

مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در سفر به یزد گفت: یک سازمان انتقال خون جایگزین، جهت مواقع بحرانی در حوزه پدافند غیرعامل در استان یزد نیاز است و با پیگیری‌های مدیر کل سازمان انتقال خون استان و مسئولان دانشگاه و حمایت دولت و خیرین، این مرکز در تفت احداث می‌شود.

او افزود: یزد، تنها استانی است که در زمینه اهدای خون، جایگاه خوبی دارد و در وزارت بهداشت هم رضایت کامل از این سازمان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اظهار امیدواری کرد:با تشکیل مجمع خیرین انتقال خون که به طور رسمی در سطح کشور در حال افتتاح است، خیرین یزد مانند سایر عرصه‌ها در امر انتقال خون بیش از گذشته حضور داشته باشند.

دکتر جمالی افزود: یکی از وظایف ما در حوزه انتقال خون، ایجاد عدالت در ارائه خدمات صد درصدی در حوزه خون و فرآورده‌های خونی است. به طوری که حتی روستانشینان هم بتوانند در این امر خیر سهیم باشند.

او در بخش دیگری از‌سخنان خود اظهار داشت: با افزایش ذخایر خونی کشور، هیچ مجروحی در حادثه تروریستی کرمان به دلیل کمبود خون و فرآورده‌های خونی فوت نکرد و برای نخستین بار در کشور شاهد چنین ذخیره‌ای بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.