پرداخت۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات فرزند آوری در آذربایجان شرقی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌های استان آذربایجان شرقی در قالب فرزندآوری در ۹ ماهه گذشته را ۱۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: فرایند پرداخت این تسهیلات تقریبا بروز است و صف انتظار آنچنانی وجود ندارد.

غلامی گفت: در ۹ ماهه گذشته بانک‌های عامل استان ۲۹ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کردند.

وی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی گفت: وام مذکور برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و متقاضیان حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند می‌توانند درخواست دریافت وام فرزندآوری را ثبت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه گذشته ۵۴ هزار پرونده تسهیلات ازدواج در بانک‌های دولتی و خصوصی استان تشکیل شده و تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۹ هزار متقاضی معادل ۷۰ درصد تقاضا‌ها پرداخت شده است.

غلامی خاطر نشان کرد: مطابق با قانون بودجه امسال مبلغ وام ازدواج که به پرداخت آن در ماده ۶۸ قانون جوانی جمعیت نیز تاکید شده است طی امسال برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای سایرین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رقم تسهیلات ازدواج فرزندان ایثارگران ۲ برابر مبالغ یاد شده است.

وی  با اشاره به اینکه این تسهیلات به هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از اول فروردین سال ۱۳۹۸ است تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت آن ۱۰ ساله است اضافه کرد: نرخ کارمزد تسهیلات ازدواج چهار درصد و مدت بازپرداخت اقساط آن ۱۲۰ ماهه و سررسید اولین قسط و کارمزد آن یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی اعلام کرد: در هشت ماهه گذشته بانک‌های دولتی استان در مجموع ۷۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب‌های مختلف پرداخت کردند.

برچسب ها: تسهیلات ، فرزندآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار