الحشد الشعبی: آماده اجرای دستورات جهت حفظ حاکمیت و امنیت عراق هستیم

سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که نیرو‌های این سازمان آماده اجرای دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق که حافظ حاکمیت و امنیت مردم است، هستند.

سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای افزود: یک بار دیگر تهاجم به مقر‌های رسمی امنیتی [عراق]توسط نیرو‌های متجاوز آمریکایی با هدف قرار دادن یکی از مقر‌های نیرو‌های الحشد الشعبی از طریق پهپاد تکرار شد.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدام جنایتکارانه نقض آشکار و به چالش کشیدن حاکمیت عراق و مقامات امنیتی مرتبط با فرمانده کل نیرو‌های مسلح است و تمامی قوانین و هنجار‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

سازمان الحشد الشعبی در این بیانیه با اشاره به اینکه تنش‌افروزی عمدی و خطرناک بیانگر اصرار آشکار بر نقض حاکمیت و قوانین مؤثر کشور و تحقیر خون عراقی‌ها و حیثیت مردم این کشور است، تاکید کرد که نیرو‌های این سازمان آماده اجرای هر دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح که حافظ حاکمیت و امنیت مردم عراق است، هستند.

شبکه النجباء عراق صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که یک مقر سازمان الحشدالشعبی در مجتمع ساختمان وزارت کشور عراق هدف حمله هوایی قرار گرفت که براساس آمار اولیه، ۲ نیروی الحشد الشعبی شهید شدند.

در حمله هوایی امروز به مقر الحشدالشعبی عراق، حاج ابو تقوی السعیدی معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و از فرماندهان جنبش النجباء عراق و دستیارش شهید و ۶ نفر دیگر از جمله مسئول واحد اطلاعات الحشدالشعبی زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دولت عراق متأسفانه در باره خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق کوتاهی کرده است چرا؟
۲۲:۴۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
دولت عراق متأسفانه در باره خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق کوتاهی کرده است چرا؟
آخرین اخبار