حضور هیأت خارجی در نمایشگاه ایران‌ساخت + فیلم

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها در یازدهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت، افزایش صادرات است.

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، آزمون و تست پیشرفته سه‌شنبه۱۲ دی، با عرضه بیش از ۱۰ هزار تجهیزات جانبی و با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری کار خود را آغاز کرد.

در سومین روز برگزاری، این نمایشگاه میزبان هیأتی ۱۵ نفره از ازبکستان بود.

 امیرحسین امیرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حاشیه حضور در نمایشگاه ایران ساخت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان داشت: نمایشگاه ایران ساخت، نمایشگاهی است که در آن، شرکت‌های دانش بنیانِ تولید کننده محصولات آزمایشگاهی، آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارند و با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فرصتی فراهم می‌شود که مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بتوانند نیاز‌های خود را از این نمایشگاه تامین کنند.  

او ادامه داد: یکی از رویکرد‌هایی که ما در توسعه و تعامل بین المللی داریم، استفاده از همین توانمندی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سایر کشور‌ها است. به همین منظور در گفتگو‌هایی که در چند ماه گذشته با کشور‌های مختلف داشتیم آن‌ها را به همراه هیأت‌هایی که می‌توانند نیاز‌های خود را از محصولات نمایشگاه تامین‌کننده برای حضور در نمایشگاه و بازدید از آن دعوت کردیم.

امیرآبادی گفت: امروز شاهد این هستیم یک هیات ۱۵ نفره به همراه یک تیم از سفارت ازبکستان به همراه سفیر از این نمایشگاه بازدید کردند و با تعدادی از شرکت‌ها توافقاتی انجام دادند و این توافقات ادامه خواهد داشت.

به نوعی زمینه صادرات این نوع محصولات دانش بنیان ایرانی به سایر کشور‌ها هم فراهم می‌شود.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری یادآور شد: تاریخ نمایشگاه امسال در روز‌های ابتدایی ژانویه و تعطیلات سال نوی میلادی بود به همین دلیل حضور افراد از کشورهایشان خیلی ممکن نبود، اما سفرای داخل ایران را دعوت کردیم تا به نمایندگی از کشور‌ها از نمایشگاه بازدید بکنند و نیاز‌های خود را از شرکت‌هایی که این محصولات را تولید کردند تامین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار