رئیس گروه توانبخشی حرفه‌ای سازمان بهزیستی:

۲۰ هزار معلول، خدمات توانبخشی حرفه‌ای دریافت می‌کنند

کربلایی اسماعیل گفت: اکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت‌های متوسط و بالاتر که شرایط آموزش‌های رسمی را کمتر دارند در مراکز توانبخشی حرفه‌ای خدمات دریافت می‌کنند.

حمیدرضا کربلایی اسماعیل رئیس گروه توانبخشی حرفه‌ای و آماده‌سازی مهارتی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور درباره مراکز فعال توانبخشی حرفه‌ای در سراسر کشور افزود: در حال حاضر ۴۱۲ مرکز حرفه آموزی و ۱۳۴ کارگاه آموزشی، تولیدی و حمایتی افراد دارای معلولیت در کشور فعالیت دارند. همچنین ۱۹ مرکز پشتیبانی شغلی SE در ۱۰ استان کشور فعال بوده و خدمات اشتغال حمایت شده را با نظارت حوزه کارآفرینی و اشتغال سازمان برعهده دارند.

وی ادامه داد: خدماتی که در مراکز توانبخشی حرفه‌ای ارائه می‌شود، مشتمل بر خدمات آموزشی و مهارت آموزی، ارائه آموزش‌های پیش مهارتی، حرفه آموزی و نیز آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به افراد دارای معلولیت متوسط به بالا است که به راحتی امکان حضور در فرصت‌های شغلی را ندارند.

کربلایی اسماعیل با بیان اینکه تاکید توانبخشی حرفه‌ای بر آماده سازی مهارتی برای دستیابی به شغل شایسته و پایدار است، افزود: خدمات توانبخشی حرفه‌ای توسط متخصصین توانبخشی به‌ویژه کاردرمانگران، روانشناسان و مشاوران حرفه‌ای ارائه و نظارت می‌شود. توانبخشی حرفه‌ای همچنین بر مناسب سازی و ارگونومی محیط کار نیز تاکید دارد.

رئیس گروه توانبخشی حرفه‌ای و آماده سازی مهارتی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خدمات توانبخشی حرفه‌ای اغلب از سن ۱۴ سال (که فرد برای ورود به سن کار آماده می‌شود) تا سن ۶۰ سالگی در همه گروه‌های افراد دارای معلولیت متناسب با نوع و شدت معلولیت انجام می‌شود.

منبع :  ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سلام قرار بود آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور پیگیر ماده27 قانون حمایت از معلولان شود الآن باگذشت بیش 1ماه از وعده 1هفته ای معاون اول رئیس جمهور متاسفانه هنوز خبری از وعده آقای مخبر نشده است لطفا پیگیری کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۰:۰۸ ۱۵ دی ۱۴۰۲
کم دروغ بگید،درتهران شایددرکرج اصلا
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۹:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
مستمری هاراراهم زیادکنید.بعلاوه پول دارووتمدیدکارت معلولیت
آخرین اخبار