نمایش سه اثر منتخب چهارمحال و بختیاری در جشنواره تئاتر منطقه‌ای

با آغاز سومین بخش از بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای با عنوان راه ابریشم در سمنان، سه نمایش منتخب چهارمحال و بختیاری، رقابت خود را برای راه‌یابی به جشنواره فجر آغاز کردند.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس جدول اجرا‌های صحنه‌ای بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، نمایش‌های من هر وقت دیدمت، داشتی می‌رفتی از شهرکرد، عاشقانه، عامدانه، قاتلانه از بروجن و تکرا از فارسان، سه اثر منتخب استان، امروز و فردا در سمنان به روی صحنه می‌روند.

وی افزود: بر این اساس نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه به کارگردانی حسین وکیلی به عنوان نخستین اثر چهارمحال و بختیاری از ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز در تماشاخانه حکیم الهی شهر سمنان به اجرا در می‌آید.

فرجی با بیان اینکه نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه مضمونی اجتماعی دارد و در سه قسمت داستان چهار قتل را که زنان در شکل‌گیری آن‌ها نقش اساسی داشته‌اند، روایت می‌کند، اضافه کرد: این نمایش نوشته ساناز بیان است که پس از کسب موفقیت در جشنواره تئاتر استانی در اجرای عمومی خود نیز با استقبال مطلوب تماشاگران روبه‌رو شد.

وی بیان داشت: نمایش تکرار دیگر اثر هنری استان را هم امیرمحمد اسدی هنرمند ۲۱ فارسانی در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امروز، روی صحنه تماشاخانه حکیم الهی سمنان خواهد برد، اسدی در مقام بازیگر و کارگردان نمایش تکرار، روایتگر هیاهوی ذهنی خالد، غواص دوران دفاع مقدس است که در جریان عملیات، یارانش را در اروندرود از دست می‌دهد.


بیشتر بخوانید


فرجی گفت: نمایش من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و مریم سلیمانی سومین نماینده هنری استان در جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم نیز از ساعت ۱۷:۰۰ فردا شنبه ۱۶ دی در سالن تئاتر آفتاب، صحنه رقابت جشنواره منطقه‌ای را تجربه می‌کند.

وی داستان نمایش من هر وقت دیدمت، داشتی می‌رفتی را اجتماعی بیان و تصریح کرد: جعفری و سلیمانی در این نمایش داستان خانواده‌ای را برای تماشاگران و داوران به اجرا می‌گذارند که در جست‌وجوی خوشبختی در آن سوی دریاها، معنای عمیق‌تری از عشق، محبت و در کنار هم ماندن را درک خواهند کرد.

فرجی از، ولی الله شالی، احمد جولایی و اصغر همت هم به عنوان داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم نام برد و اظهار داشت: در این جشنواره ۳۱ گروه نمایشی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، اصفهان، البرز و فارس به میزبانی سمنان حضور دارند.

وی یادآورشد: رقابت گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره تئاتر راه ابریشم، یکشنبه ۱۷ دی ماه با معرفی برگزیدگان به پایان خواهد رسید تا تکلیف آثار راه یافته از این رویداد به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روشن شود.

فرجی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان، بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار